هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران نگاه تصدی‌گری ندارد

مسئول دبیرخانه هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران در نشست «نقد و بررسی برنامه هفتم در حوزه گردشگری» از عدم توجه به مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه انتقاد کرد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ سید محمدحسین حجازی در  نشستی که عصر روز سه شنبه ۲۸ آذرماه برگزار شد، گفت: متاسفانه آنچه در برنامه هفتم توسعه به آن اشاره نشده است موضوع واگذاری وظایف تصدی‌گری دولت به شهرداری‌ها و شکل‌گیری مدیریت جامع یا یکپارچه شهری بوده است در حالی که در برنامه سوم توسعه به دولت اجازه داده شده بود تا بخشی از تصدی‌ها را به شهرداری‌ واگذار کند.

وی افزود: برداشت از قوانین برنامه سوم و چهارم توسعه، مدیریت واحد شهری بوده اما متاسفانه مقاومت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و آماده نبودن زیرساخت‌های لازم در شهرداری‌ها برای تحقق مدیریت واحد شهری و عوامل دیگر مانع از تحقق این برنامه‌ها شد به همین دلیل در برنامه پنجم توسعه ماده (۱۷۳) جایگزین و به جای مطرح کردن مدیریت واحد شهری بحث «مدیریت هماهنگ شهری» گنجانده شد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با بیان اینکه مستندات او بر مبنای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است، گفت: در برنامه هفتم توسعه نیز به شوراها و مدیریت شهری اشاره‌ای نشده است که موضوع قابل توجهی است.

حجازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع سازمان و هلدینگ گردشگری شهر تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع از جمله کارهایی بود که به مدت ۵ سال روی زمین مانده بود که در این دوره شورای سیاست‌گذاری شهرداری تهران این امر را محقق کرد و شهردار تهران نیز ریاست آن را خودش به عهده گرفت و مسئولیت دبیرخانه هلدینگ گردشگری و تفریحی شهر تهران به اراضی عباس‌آباد محول شد.

 وی ادامه داد: ما در هلدینگ گردشگری سعی می‌کنیم یکسری اقدامات مربوط به گردشگری را انجام دهیم. حضور ما در برنامه‌های این چنینی همراهی و به عبارتی مطالبه از اساتید حوزه گردشگری و دانشجویان این رشته است چرا که ما معتقدیم حوزه گردشگری شهر تهران باید مدیریت یکپارچه داشته باشد.

حجازی همچنین درباره رویکرد هلدینگ گردشگری و تفریحی شهر تهران اعلام کرد: این مجموعه به هیچ وجه نگاه تصدی‌گری ندارد.

 مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، گفت: توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری شهری نقش بسزایی دارد و ما در حال ارزیابی، پایش و نقص‌یابی بسترهای گردشگری شهری هستیم تا بتوانیم تصمیمات جدی‌تر در این حوزه بگیریم و شاهد اثرگذاری‌های جدی در حوزه گردشگری شهری باشیم.

 نشست «نقد و بررسی برنامه هفتم در حوزه گردشگری» با مشارکت انجمن متخصصان گردشگری ایران، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، پژوهشکده گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انجمن علمی گردشگری با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی و دولتی حوزه گردشگری از جمله حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس جامعه هتلداران، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی و برخی از مدیران مناطق آزاد در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 46944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =