زمینه جابجایی نیروهای شاغل در شرکت‌ها در شهرداری فراهم می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از فراهم شدن زمینه گردش نیروهای انسانی شاغل در شرکت‌ها در بدنه شهرداری تهران خبر داد.

ناصر امانی، رئیس کمیته تشریفات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، نیروهای شرکت‌های شهرداری می‌توانند بین شرکت‌ها، سازمان‌ها و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جابجا و یا مامور شوند، اظهار کرد: افرادی در شهرداری وجود دارند که دوسوم عمر کاری خود را در شرکت‌ها صرف کرده اند و به دلیل اینکه بیمه آنها تامین اجتماعی بوده و نیروی شرکتی بوده اند، امکان جابجایی برای آنها فراهم نشده و استعدادهای این افراد به درستی بروز داده نشده است.

وی با بیان اینکه برخی از این کارکنان با توجه به توان خود به راحتی می‌توانستند شهردار و یا معاون شهردار منطقه شوند، تصریح کرد: در مجموعه‌های مختلف شهرداری این امکان وجود دارد که از ظرفیت و توانایی چنین افرادی استفاده شود اما با توجه به اینکه نیروی شرکتی بوده‌اند، در محل فعالیت خود مانده اند.

زمینه جابجایی نیروهای شاغل در شرکت‌ها در بدنه شهرداری فراهم می‌شود



عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه ما به شهرداری مجوز خواهیم داد که بتواند از توان این نیروها در سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق تحت عنوان مامور استفاده کند، یادآور شد: زمینه گردش نیرو در شهرداری با اصلاحیه‌ای که ما در کمیسیون در نظر گرفته‌ایم، فراهم خواهد شد.

امانی با تاکید بر اینکه جابجایی نیروها در شهرداری تنها مجوز شوراست و الزام محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر تشخیص داده شود که با جابجایی یک نیرو، لطمه‌ای به آن مجموعه وارد نمی‌شود و انسجام مجموعه به مشکل برنمی خورد، یک نیرو می تواند به سازمان، شرکت و یا یکی از مناطق مامور شود.

وی تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از نیروهای شهرداری تهران که سالیان طولانی در یک شرکت مشغول به کار هستند، این درخواست را دارند که در فضایی دیگر از شهرداری فعالیت کنند.

گفتنی است، طرح اصلاح بخشی از ماده هشت ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران و تبصره‌های ذیل آن مبنی بر مجوز به شهرداری جهت جابجایی نیروی انسانی شرکت‌ها برای تأمین کسری نیروی سازمانی با رعایت سایر ضوابط و مقررات ملاک عمل در شهرداری با قید یک فوریت در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد و بنابر گفته امانی، متن این اصلاحیه جهت تصویب در جلسات آتی شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 46994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =