تعداد پروژه‌های احداثی و مستمر در شمال تهران افزایش یافته است

بودجه امسال پروژه‌های احداثی ۲۷۳ درصد و پروژه‌های توسعه محلی ۲۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که باعث شده تعداد پروژه‌های احداثی و مستمر افزایش یابد. 

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه در بازدید از پروژه‌ها و اقدامات اجرایی در شمال تهران که به همراه رضا رحمانی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و معاونین این سازمان انجام شد با اعلام خبر فوق افزود: از ابتدای طرح تفصیلی در دهه ۹۰ تا کنون طرح موضوعی یا موضعی در این منطقه تعریف نشده بود ولی امسال طرح تفصیلی این منطقه بررسی و چهار طرح موضعی برای محلات شمال تهران در کمیسیون ماده ۵ مصوب شد تا رونق ساخت و ساز به این محله‌ها بازگردد.

صباغ رشد ۸۲ درصدی پروانه های صادره ساختمانی و رشد ۱۳درصدی درآمدی در ۹ روز گذشته را از اقدامات قابل توجه این منطقه دانست و ادامه داد: اجرای پروژه‌های رنگ آمیزی و زیباسازی پل پارک وی، توزیع ۷۵ هزار تن آسفالت در سطح معابر، لایروبی کانال دارآباد بعد از ۲۰سال، ساماندهی خیابان شهرداری از دستفروشان، جمع آوری ۱۳۴ ون کافه، احداث رفیوژ میانی ارتش و رفع ترافیک مقابل دانشگاه پیام نور و ساماندهی خیابان موحد دانش و بدیعی بخشی از اقدامات منطقه طی ۹ ماه گذشته بوده است.

شهردار منطقه یک از تصویب ۶۸۹ مصوبه طی ۲۷ بازدید انجام شده در یک سال گذشته از این منطقه خبر داد و گفت: ۹۰ درصد خروجی‌های امسال با توجه به نیاز و درخواست‌های شهروندان تعریف و در دست اجرا قرار گرفته است.

وی در پایان برخی از نیازهای این منطقه را در حوزه بازرسی مانند افزایش ناگهانی پیام‌های ۱۳۷ پس از بارش باران به دلیل گرفتگی انهار ناشی از خزان و تجمع برگ‌ها، زمانبر بودن پیام‌های ساخت و ساز غیر مجاز در محله گلابدره، کمبود نیروی متخصص ۱۳۷ در مناطق و نیاز به استخدام کارگران ماهر و تیم عملیاتی متخصص برای تخریب ایمن و اصولی ساخت و ساز غیر مجاز که نیاز به پیگیری دارد را مطرح کرد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز هدف از بازدیدهای میدانی را بررسی روند اقدامات منطقه و نحوه همکاری سازمان بازرسی با حوزه‌های اجرایی برای توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات و خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان دانست.

وی افزود: دو رویکرد اصلی در سازمان بازرسی، نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و نظارت بر حسن جریان امور است. ماموریت سامانه ۱۳۷ در زیرمجموعه سازمان بازرسی، پیگیری امور فوریتی و رسیدگی به پیام‌های مردمی از حیث شکایت، تقدیر و پیشنهاد است.

گفتنی است؛ در این بازدید که با زیارت آستان امامزاده صالح (ع) و قبور مطهر شهدا آغاز شد، ابتدا پروژه ساماندهی خیابان شهرداری، ایمن سازی کانال مقصودبیک، احداث پایانه تاکسیرانی ارم، سرای محله باغ فردوس، پل پارک وی، بزرگراه صدر، احداث اسکان کارگری ناحیه ۹، ایمن سازی گردنه قوچک، احداث مجموعه فرهنگی و ورزشی قائم، جداره سازی بوکان و مجموعه فرهنگی و ورزشی گلابدره رصد و در پایان از ساخت و سازهای غیر مجاز محله گلابدره که اخیرا تخریب شد، بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 47066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =