منطقه ۱۹ میزبان دومین جشنواره قرآنی آرمان می‌شود

نشست فصلی شورای عالی قرآنی با حضور رییس شورای عالی قرآن شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۹، مدیران شهری و اعضای فعال مساجد و کانون‌های قرآنی منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست سیفی ضمن قدردانی از اهتمام ویژه مدیریت شهری در ترویج فعالیت های قرآنی خواستار برگزاری مستمر این جلسه ها شد و افزود: فضایی به عنوان دارالقرآن در نظر گرفته شود تا تصمیم گیری و مدیریت راهبردی برای توسعه فعالیت های قرآنی در منازل، مدارس، محلات و مساجد انجام شود.
وی هدف از تشکیل شورای عالی قرآن را تربیت قرآنی، توسعه فرهنگ قرآن با مردمی سازی و سامان بخشی عنوان کرد و افزود: در راستای راهبری فرمایشات رهبری معظم به منظور تعلیم و ترویج قرآن، نیازمند تشکیل یک لشکر قرآنی هستیم.

سیفی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به دومین جشنواره قرآنی آرمان در ماه مبارک رمضان و اهتمام ویژه منطقه ۱۹ در ترویج فعالیت های قرآن و عترت، منطقه۱۹ به عنوان اولین پایگاه فعالیت های قرآنی این جشنواره برگزیده شده است.

این مسئول در خصوص برنامه های تدارک دیده شده در ایام سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: برپایی هزار و ۱۴۰ محفل قرآنی در مساجد تخصصی آرمان در قالب طرح کرامت و با هدف برگزاری کرسی تلاوت قرآن و ترجمه تفسیری ۱۰ آیه با موضوع مقاومت و طرح قلب سلیم، آموزش هوشمند حفظ، قرائت و روخوانی قرآن از جمله این برنامه ها است.

در ادامه فرهادی با اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت سردار دلها افزود: حاج قاسم خود به تنهایی یک مکتب بود و رویکرد و روش او می تواند یک مشق و یک راهبرد در زندگی ما شود.

شهردار منطقه بیان کرد: تلاش کنیم با این نگاه و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و امام راحل با رویکرد انقلابی پیش به سوی جلو حرکت و در این راه ثابت قدم بوده و به خداوند توکل کنیم.

براساس این گزارش در این نشست فعالان قرآنی نظرات و پیشنهاداتی برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره دوم قرآنی آرمان و درخواست هایشان را مطرح کردند و سپس با اهدای هدیه از زحمات آنها قدردانی شد.

انتهای پیام /

۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 47137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =