به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی با بیان اینکه در این نمایشگاه محصولاتی متناسب با سبک ایرانی -اسلامی ارائه شد اظهار کرد: امسال دومین دوره از نمایشگاه هدی برگزار شد؛ دور اول برگزاری این نمایشگاه به مناسبت روزعفاف و حجاب در تیرماه سال جاری به مدت ۱۰ روز برگزار شد و «هدی۲» هم از ۲۲ آذرماه تا یکم دی ماه میزبان شهروندان بود.
مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران با بیان اینکه این نمایشگاه با زیرساخت حدود یکهزار مترمربع برگزارشد، افزود: خدمات بیشتر غرفهها ملزومات عفاف و حجاب بود؛ تولیداتی همچون انواع چادرها، روسری، لباس کودک و نوجوان، غرفههای دوخت رایگان چادر و حتی تعویض چادرهای نو با کهنه و نذر حجاب ارائه شد.در این نمایشگاه برخی از صاحبان برند حجاب وعفاف وهمچنین کسب و کارهای خرد خانگی حضور داشتند و محصولات خود را به معرض فروش گذاشتند.
وی با اشاره به فعالیت زنان سرپرست خانوار درغرفههای نمایشگاه هدی نیز تصریح کرد: در دور اول برگزاری نمایشگاه حدود ۳۰ درصد از غرفهها متعلق به زنان سرپرست خانوار و مراکز توانمندسازی کوثر بود. در این دوره از برگزاری نمایشگاه نیز نزدیک به ۱۵ درصد مراکز کوثر و کسب و کارهای خرد خانگی حضور داشتند.
مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران با بیان اینکه نمایشگاه هدی ۲ حاصل مشارکت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و انجمن فعالان و متخصصین حوزه حجاب کشور است، گفت: یکی از برنامههای اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران مسئله برپایی یک فضای دائمی برای کسب و کارهای مرتبط با کالای عفاف و حجاب است که برای سال آینده یک سری مقدماتی نیز فراهم شده تا بتوانیم فضایی را مبنی بر دائمی بودن کسب و کارها فراهم کنیم.
اردبیلی تصریح کرد: تمام تلاش اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران بر این است که فضای دائمی را در مرکز شهر و حداقل در مناطق پرتردد و مرکزی شهر تهران فراهم کند تا به جز صاحبان کسب و کارها، مسائلی مربوط به نوآوری و خلاقیت نیز در حوزه عفاف و حجاب با حضور استارتاپهای مختلف و شرکتهای دانش بنیان نیز پیگیری شود؛ یعنی علاوه بر فضای فروش، فضای خلاقیت و نوآوری هم برقرار شود.
انتهای پیام/
نظر شما