ادبیات صلح از نخبگان به لایه های جامعه نفوذ کرده است

شهر: ادبیات صلح از یک حوزه دانشگاهی و نخبه محور، گسترده تر شده است؛امیدواریم گسترش ادبیات صلح کمک کند این موضوع به یک مطالبه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مجتبی مقصودی، رییس هیات مدیره انجمن علمی مطالعات صلح ایران صبح امروز-چهارشنبه یکم مهر- در مراسم روز جهانی صلح گفت: امیدوارم برگزاری این مراسم باعث شود در سال های آینده از فضای صلح مثبت برخوردار شویم. امروز مد نظر ما نه فقدان جنگ که آینده کم دغدغه تر است.
مقصودی ادامه داد: برخلاف گستردگی موج سوم بیماری کرونا این مراسم با شکوه تر و با ده ها نشست برگزار شد و متولیان متعددی این مراسم را حمایت کردند. امسال یکی از متولیان جمع شهرداری و شورای شهر هستند که مطالبه صلح را از نزدیک درک می کنند.
او بیان کرد: ادبیات صلح از نخبگان به لایه های جامعه نفوذ کرد. در حوزه زنان سهم در ساختارهای اجتماعی و سیاسی و ... در قالب صلح دیده شد و بحث از یک حوزه دانشگاهی و نخبه محور گسترده تر شد ، امیدواریم گسترش ادبیات صلح کمک کند این موضوع تبدیل به یک مطالبه شود.
مقصودی گفت: امروز معیشت مردم کمتر از جنگ نیست و چهره های عبوس مردم نشان می دهد با جنگ سختی مواجهیم. امروز باید خواستار اتحاد صلح خواهان خاورمیانه جهان و کشور شویم. پرچمی که امروز می تواند ما را متحد کند صلح است. برگزاری مراسمی از این دست نوعی یادآوری و تکرار است و قدردانی از کسانی که برای صلح در این کشور تلاش کردند.

او ادامه داد: امیدوارم سال آینده این مراسم با حضور نهادهای گسترده تری به انجام برسد. صلح امروز هم یک تاکتیک و هم استراتژی است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 4720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =