نوسازی بیش از ۵۰ درصد بافت فرسوده در منطقه ۱۷

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۷ با اشاره به اهمیت نوسازی بافت فرسوده در مناطق جنوبی شهر، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد مساحت و پلاک‌های موجود در بافت فرسوده منطقه ۱۷ نوسازی شده است.

علیرضا پارسافر، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۷ درباره نوسازی بافت فرسوده در این منطقه به خبرنگار شهر گفت: نوسازی بافت فرسوده مسئله ای پیچیده و حساس است که حوزه های بسیار وسیعی را شامل می شود و مخاطرات خاص خود را دارد.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد پلاک های موجود در بافت فرسوده منطقه ۱۷ نوسازی شده است؛ پلاک های باقی مانده هم دارای مشکلات عدیده ای همچون ورثه ای بودن، همجواری و آسیب های اجتماعی است که رفع این مسائل، مستلزم صرف زمان و طی مراحل ویژه ای است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۷ بابیان اینکه با همکاری دفتر توسعه محلی، پیگیر پرونده های متعددی بوده ایم، اظهار کرد: یکی از آنها پروژه تجمیعی ۶ پلاک با یک بن بست بود که در بافت فرسوده قرار داشت؛ به طوری که به‌رغم وجود ۲۵ مالک با شرایط مختلف همچون مالکین ورثه ای، براساس ضوابط تشویقی خاص احداث بنا در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر، درنهایت منتج به صدور پروانه شد.

وی با اشاره به چالش های پروژه مذکور گفت: نحوه آشنایی مالکان، جلب اعتماد و تشویق آنها به تجمیع و نوسازی با توجه به تفاوت های فردی مالکین که نیازمند شیوه های تعاملی مختلف دارد، همچنین در نظر گرفتن منفعت مالکان جهت ترغیب آنها به تجمیع و نوسازی، از چالش های این پروژه بوده است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۷ تصریح کرد: اهمیت ارتباط چهره به چهره در جلب اعتماد برای نوسازی بافت فرسوده و لزوم توجه به نیازها و خواسته های مالکان از طرفی برگزاری جلسات توجیهی، توجه به روابط همسایگی و تفاوت های اداره جلسات گروهی و انفرادی جهت به نتیجه رساندن پروژه توسط اداره نوسازی با همکاری دفتر توسعه محلی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این امر در جهت تجمیع املاک و کاهش سهم ریزدانگی پلاک های شهر نقشی موثر ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 47202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =