تنوع سبد سوختی رعایت شود؛ توجه به ظرفیت LPG پالایشگاه تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از همگرایی بین شهرداری تهران، مجلس و دولت برای برقی‌سازی پایتخت و همچنین ایجاد تنوع سوختی در ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه تامین خودروهای برقی از سوی وزیر صمت پیش از این در مپنا دنبال می‌شد، اظهار کرد: امروز در وزارت صمت نیز این اهتمام وجود دارد و خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی را بین این وزارت‌خانه و شهرداری تهران شاهد هستیم.

وی با اعلام اینکه بر اساس هماهنگی‌ها بخشی از ظرفیت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت زیر بار وسایل نقلیه برقی خواهد رفت، تصریح کرد: باید توازن مناسبی بین وسایل نقلیه برقی، بنزینی، LPG سوز و CNG سوز برقرار شود. مجلس در برنامه هفتم توسعه نیز حکمی را مصوب کرده و بر اساس آن دولت مکلف شده تامین سوخت‌های جایگزین و ایجاد تنوع در سبد سوختی را دنبال کند و در هیئت وزیران به تصویب برساند.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه همگرایی خوبی بین شهرداری تهران، مجلس شورای اسلامی و دولت در راستای برقی‌سازی پایتخت صورت گرفته است، یادآور شد: شهرداری به عنوان مجموعه پیشرو می‌تواند این موضوع را دنبال کند اما تاکید بنده بر این است که تنوع سبد سوختی رعایت شود و ظرفیت LPG تولیدی در پالایشگاه تهران مورد غفلت قرار نگیرد و بخشی از ناوگان را به این بخش اختصاص دهیم تا بنزین آزاد شود و نیازی به واردات نداشته باشیم. بدین ترتیب از بنزین مازاد به سمت صادرات برویم تا درآمدی از این حوزه نیز برای کشور حاصل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که "دولت در بودجه سال آینده چه میزان بودجه را به برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص داده است؟"، گفت: در حال حاضر مجلس لایحه بودجه را به دولت بازگردانده است، باید ببینیم در لایحه اصلی، دولت چه میزان بودجه را برای ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 47228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =