کدام مراکز «معاینه فنی برتر» انجام می‌دهند + هزینه

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره جزییات تصویب بهای معاینه فنی برتر و نرخ خدمات اعزام خط مکانیزه سیار معاینه فنی (پرتابل) به مراکز شخصی یا دولتی در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در توضیح تصویب بهای معاینه فنی برتر و نرخ خدمات اعزام خط مکانیزه سیار معاینه فنی (پرتابل) به مراکز شخصی یا دولتی در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به آنکه در معاینه فنی برتر، آلایندگی خودروها در دو دور موتور مورد پایش قرار می گیرند به واسطه طولانی بودن مدت زمان معاینه فنی برتر در مقایسه با معاینه فنی معمولی و همچنین نیاز به تجهیزات مازاد و استهلاک بیشتر دستگاه‌های آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز خودرو، اصلاح تعرفه این معاینه در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد که در نهایت این لایحه پس از قرائت آن توسط سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان جلسه شورا با آرای موافق اعضای شورا به تصویب رسید. 


وی خاطرنشان کرد: در اجرای این لایحه به شهرداری تهران اجازه داده می شود برای بهای خدمات آزمون معاینه فنی برتر علاوه بر بهای خدمات معاینه فنی عمومی، مبلغ ۵۰۰ هزار ریال اضافه دریافت کند و در نوبت دهی نرخ ها را به شهروندان اعلام و حسب درخواست شهروند؛ معاینه فنی برتر یا عادی را انجام دهد.


مالکی با بیان اینکه معاینه فنی برتر تنها مختص خودروهای انژکتوری است، عنوان کرد: تفاوت معاینه فنی برتر و معاینه فنی معمولی تنها در فرایند آزمون آلایندگی خودرو می باشد. معاینه فنی برتر در یازده مرکز منتخب بیهقی، سراج، شهید آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، شهید چمران ، خاوران، فدائیان اسلام و شهدای زمان آباد  انجام شده و این مراکز منتخب به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر هستند. 


مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه خودروها می‌توانند به صورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی معمولی و یا برتر اقدام نموده و با اخذ معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک استفاده کنند، اظهار کرد: درواقع این رویکرد مدیریت شهری برای تشویق شهروندان به استفاده از خودرو با آلایندگی کمتر انجام شده است.


وی درخصوص لایحه نرخ خدمات اعزام خط مکانیزه سیار معاینه فنی(پرتابل) به مراکز شخصی یا دولتی هم توضیح داد: بنا بر تقاضای سازمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی مبنی بر ارائه خدمات معاینه فنی در محل، این ستاد با هدف مدیریت امور مشتریان و پاسخ به نیاز ذینفعان در این ارتباط نسبت به ارائه لایحه تعیین نرخ خدمات اعزام خط مکانیزه سیار معاینه فنی(پرتابل) به شورای اسلامی شهر تهران اقدام کرد که خوشبختانه این لایحه نیز در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد تایید و تصویب اعضای شورا قرار گرفت. 


مالکی گفت: براساس این لایحه به ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اجازه داده می‌شود جهت اعزام و  استقرار خطوط مکانیزه سیار معاینه فنی (پرتابل) به محل اشخاص حقوقی و حقیقی متقاضی بهای خدمات مصوب را  از متقاضیان دریافت کنند. نرخ بهای اعزام خطوط مکانیزه و سیار معاینه فنی به ازای یک بار اعزام مبلغ ۵ میلیون تومان است؛ بهای مذکور شامل هزینه یک روز استقرار است و از روز دوم به ازای هر روز ۱۰ درصد مبلغ ۵ میلیون تومان اخذ خواهد شد. ضمنا در ازای ارائه خدمات ارزیابی و صدور معاینه فنی تعرفه مصوب از هر خودرو دریافت خواهد شد.


مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران بیان کرد: درنهایت این لایحه در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از قرائت آن توسط رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان جلسه شورا با آرای موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

مالکی در خصوص اعمال مبالغ جدید مربوط به بهای معاینه فنی برتر و نرخ خدمات اعزام خط مکانیزه سیار معاینه فنی(پرتابل) که در شورای اسلامی شهر تهران مصوب شد نیز اظهار داشت: به زودی نرخ های مصوب پس از طی مراحل قانونی و صدور مجوز لازم از شورای اسلامی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/

۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 47229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =