شهردار مدرسه، تمرین مشارکت‌پذیری دانش‌آموزان برای حضور در جامعه است

شهردار منطقه ۳ در نشست صمیمی با شهرداران منتخب مدارس، شهردار مدرسه را تمرین مشارکت پذیری و کسب تجربه دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت های بزرگتر در جامعه برشمرد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی درخصوص اهمیت وظیفه شهرداران مدارس اظهار داشت: گسترش تعاملات میان شهرداری به عنوان یک نهاد شهری و آموزش و پرورش به عنوان مرکز تعلیم و تربیت بسیار مفید و حائز اهمیت است.

شهردار منطقه ۳ ابراز داشت: پذیرش جایگاه شهردار مدرسه در رده دانش آموزی، ضمن آشنایی افراد در پایین تر با فضای مدیریت شهری، آمادگی های لازم جهت برعهده گرفتن مسئولیتهای بالاتر در آینده را برای این قشر از جامعه فراهم می نماید.

 وی افزود: بطور حتم، ارتباط شهرداری با اقشار مختلف شهروندان، کمک شایانی به مدیریت بهینه شهری خواهد داشت به همین منظور نقش شهرداران مدارس به عنوان نمایندگان مراکز آموزشی بسیار اثربخش می باشد.

شهردار منطقه ۳ به حیطه فعالیت ها، ماموریت ها و مسئولیت های معاونت ها و اداره های مختلف در شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداران مدارس ضمن آشنایی با این وظایف می توانند با مشارکت شهرداری به اداره شهر کمک نمایند.

جوانی بیان داشت: مکاتبه با مسئولان شهرداری، پیگیری موضوعات عمرانی، ترافیکی، خدماتی و ... و حضور در بازدیدها و رویدادهای منطقه را با جدیت دنبال کنید.

در ادامه محمود افراخته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳  با بیان اینکه، شهرداران مدارس از نظر هویتی، حلقه ارتباطی شهرداری و مراکز آموزشی می باشند اظهار داشت: شهرداری تهران در تلاش است تا از یک نهاد صرفاً خدماتی به یک نهاد  اجتماعی و فرهنگی تبدیل شوند و برای این مهم از مشارکت و تعامل موثر قشرهای مختلف شهروندان استفاده می کند.

انتهای پیام/

۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: 47261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =