المان "مادر شهید" نماد تمامی مادران شهید با آغوش خالی از فرزند است

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران المان "مادر شهید" را نمادی از گل لاله و مادری با آغوش باز اما خالی از فرزند دانست و از رونمایی مجسمه برنزی آرش کمانگیر و تندیس سنگی ایثار به یاد رشادت‌های مدافعان سلامت تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ مجید قادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در حاشیه رونمایی از المان "مادر شهید" از رونمایی مجسمه برنزی آرش کمانگیر و تندیس سنگی ایثار به یاد رشادت‌های مدافعان سلامت تا پایان سال خبر داد و افزود:    المان "مادر شهید" به هنرمندی سحر خلجی از برگزیدگان سمپوزیوم مجسمه‌سازی سال ۱۳۹۹ سازمان زیباسازی ساخته‌ شده است و علت انتخاب متریال سنگ، هویت بخشی و ارتقا کیفی به المان‌های شهری تهران است.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: کار سنگ تراشی این المان ۶ ماه به طول انجامید و ابعاد المان "مادر شهید" بدون پایه ۱۹۰ سانتی متر است.

قادری در انتها یادآور شد: طرح این المان گل لاله‌ای است که در بالای آن مادری با آغوش باز اما خالی از فرزند قرار گرفته و جای فرزند شهید یا گمنام او خالی است و تلاش شده حالت عرفانی و روحانی مادر شهید به نمایش گذاشته شود. 

انتهای پیام/

۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 47280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =