کابل به تجربه، دانش و تجهیزات شهرداری تهران و پیمانکاران خصوصی ایران نیازمند است

شهر: معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان ضمن بازدید از غرفه شهرداری تهران از فرصت‌های موجود در این کشور برای بخش خصوصی ایران و تجارب فنی و مهندسی مدیریت شهری پایتخت گفت.

به گزارش شهر، نخستین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان در پایتخت این کشور در حال برگزاریست و شهرداری تهران نیز به همراه شهرداری‌های مشهد و اصفهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند تا زمینه معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های پیمانکاری خصوصی را فراهم کنند.
در حاشیه این نمایشگاه حسین رجب‌صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن بازدید از غرفه شهرداری تهران ضمن تأکید بر این‌که این رخداد اولین نمایشگاه مرتبط با حوزه‌های خدمات شهری و حمل‌ونقل است که با حضور شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران در کشور افغانستان برگزار می‌شود، گفت: شهرداری‌های این کشور در حوزه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و آموزش نیروی انسانی یک حوزه کاملا بکر محسوب می‌شوند که نظام مدیریت شهری تهران و شرکت‌های خصوصی میتوانند با آن‌ها همکاری کنند و سرویس‌هایشان را دراختیارشان بگذارند.
او افزود: ویژگی مهم همکاری با طرف افغانستانی این است که تراکنش‌ها بر پایه ارزهای بین‌المللی انجام می‌پذیرند و همین صرفه و درآمد فراوانی در پی خواهد داشت. از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که حضور این‌چنینی ایران در کشور افغانستان به تأثیرگذاری فرهنگی در مقیاس بزرگ را نیز ممکن می‌کند.
حسین رجب‌صلاحی در ادامه به فرصت‌های موجود در شهرهای افغانستان برای انتقال تجربه، دانش و منابع فنی و لجستیکی شهرداری تهران تأکید کرد و گفت: به عنوان مثال کابل در حوزه حمل‌ونقل عمومی هیچ زیرساخت و تجهیزات درخوری ندارد و از مشکلات عدیده در زمینه مدیریت پسماند و حتی تمام پروژه‌های مطالعاتی نیز رنج می‌برد، درنتیجه می‌تواند در مقیاس کلان از توان تهران در حوزه‌های مذکور استفاده کند و به این دانش و امکانات و منابع نیازمند است.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: شهرداری تهران و پیمانکاران مرتبط با حوزه‌های خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، می‌توانند می‌توانند از طریق این نمایشگاه ظرفیت‌های فوق‌العاده خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند.

۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 4746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =