نهضت اورهال، بهسازی و توسعه مجموعه‌های ویژه بانوان در سال آینده/ مراکز کوثر افزایش یافت

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: برای سال آینده نهضت اورهال و بهسازی تمام مجموعه‌های موجود و توسعه مجموعه‌ها در مناطق کمتر برخوردار از این منظر را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در آیین افتتاحیه پروژه های توسعه و بهسازی زیرساخت های کارآفرینی، تفریحی، توانمندسازی و فراغتی بانوان شهر تهران که امروز - چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲- در هشتاد و نهمین رویداد امید و افتخار در منطقه ۹ برگزار شد، اظهار کرد: برای این هفته ۱۷ پروژه در حوزه بانوان در سطح شهر تهران خواهیم داشت که مجموعه شهربانوها و بوستان های بانوان، مجموعه های فراغتی، تفریحی و کارآفرینی هستند تا در مناطق ۲۲ گانه، بانوان از آنها بهره‌مند شوند.


وی افزود: مجموعه های شهربانو در سطح شهر ۱۵ تا ۲۰ سال است که بهسازی و اورهال نشده‌اند و در مدیریت قبلی شهر زیرساخت‌های ویژه بانوان را مایه ننگ این شهر می دانستند و برخی از مجموعه ها به بهانه های مختلف از جمله کرونا رها شده بودند.

اردبیلی ادامه داد: زنان زیادی از مناطق مختلف اعلام می کردند که زیرساخت‌ها دچار مشکل شدند به طوری که ۱۷ پروژه که عمده آنها  جدید هستند در این هفته در چرخه خدمت قرار می‌گیرند. البته ما ترجیح دادیم که در مجموعه ای که از قبل ایجاد شده برنامه افتتاحیه را برگزار کنیم چرا که بحث بیت المال و حق مردم برای ما بسیار مهم است.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران اضافه کرد: در این شهربانوها در سال ۱۴۰۰ با شرایطی مواجه شدیم که نصف این مجموعه ها تعطیل شده بودند و مابقی آنها نیز به صورت کامل قابل استفاده نبود و نهایتا چند هزار نفر از آنها استفاده می کردند، امروز اما در شرایطی هستیم که در ۶ ماه اول امسال ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بانوان از این امکانات و زیرساخت ها استفاده کردند که متوسط زمان استفاده آن‌ها حدود ۴ ساعت است.

وی گفت: اینکه در طول چند ماه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از زیرساخت‌ها استفاده می کنند، نشان از این دارد که زنان ما عفیف هستند و در این فضاها احساس انس و تعلق بیشتری دارند. بر همین اساس برای سال آینده نهضت اورهال و بهسازی تمام مجموعه های موجود و توسعه مجموعه ها در مناطق کمتر برخوردار از مجموعه های بانوان را خواهیم داشت.

اردبیلی بیان کرد: برای پروژه های امروز و این هفته،  ۱۰ منطقه درگیر هستند، منطقه ۹ که ۳ پروژه دارد که علاوه بر مجموعه شهربانو، دو کوثر جدید به آن اضافه می شود، منطقه ۶ که ۴ پروژه دارد که شامل یک بازارچه ویژه پوشاک ایرانی-اسلامی در خیابان کریمخان است و یک شهدخت ویژه هوش مصنوعی و یک مرکز مشاوره تخصصی خانواده یار و یک کوثر است. منطقه ۲ هم که سه پروژه آماده افتتاح دارد. منطقه ۱۰ نیز دو پروژه و مناطق یک، ۱۱، ۱۹، ۴، ۷ و ۱۶ هم هر کدام یک پروژه دارند.

به گفته وی؛ با افتتاح های امروز، تعداد ۵۵ کوثر در پایتخت به ۹۵ کوثر ویژه کارآفرینی زنان سرپرست خانوار  رسیده است.
انتهای پیام/

۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 47577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =