عملکرد قابل قبول بانوان مدیر در شهرداری تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بانوان مدیری که امروز در شهرداری تهران مسئولیت دارند، عملکرد قابل قبول و خوبی داشتند و باید تعداد این مدیران افزایش یابد.

به گزارش شهر، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با بانوان شاغل در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و شهادت جمعی از هموطنان در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگویی بی نظیر برای همه انسان است و نباید ایشان را تنها در بعد مادر و دختری نمونه دید بلکه ایشان در ابعاد سیاسی و اجتماعی نیز بسیار تأثیرگذار بودند و اولین کسی بودند که از ولایت دفاع کردند.

وی ادامه داد: بانوان همیشه از صدر اسلام تا کنون نقش آفرین بودند که از جمله می‌توان به حضرت خدیجه (س)، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) اشاره کرد که نقش و تاثیر آنها غیرقابل انکار است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نیز بانوان نقش قابل توجهی داشتند که بسیاری از بانوان دستگیر و زندانی شدند، گفت: بعد از انقلاب اسلامی نیز زنان با توجهی که صورت گرفت در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی حضور فعال داشتند.

سوده نجفی افزود: مقام معظم رهبری موضوع الگوی زن سوم انقلاب را مطرح کردند و در دیداری که بانوان با ایشان در سال گذشته و امسال داشتند، شایسته سالاری را تنها ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان دانستند و گفتند که در جایی مانند وزارت یا نمایندگی مجلس اگر بانوی مجرّب و کارآمد بهتر و شایسته‌تری وجود دارد، از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدّی او وجود ندارد.

وی با اشاره به نقش بانوان در انتخابات گفت: همان طور که رهبری در دیدار اخیر با بانوان تاکید کردند، بانوان در تشویق خانواده ها به مشارکت در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح نقش قابل توجهی دارند که در این خصوص بانوان نباید نقش خود را نادیده بگیرند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای ششم شهر تهران توجه ویژه ای به بانوان داشته به‌طوری که استفاده ۳۰ درصدی از زنان در پست های مدیریتی شهرداری را در دستور کار قرار داد و این موضوع مصوب شد اما بر اساس آخرین آماری در این زمینه داشتم تنها ۱۲ درصد از این موضوع تحقق پیدا کرده است.

وی گفت: ما از ابتدای دوره به دنبال احیای پست های مشاور امور بانوان در مناطق بودیم که متأسفانه در دوره گذشته این موضوع لغو شده است. در جلسات متعددی که داشتیم این موضوع را مطرح و پیگیری کردیم اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. قطعا مدیران به مشاور بانوان نیاز دارند تا در تصمیم گیری خود امور بانوان را نیز در نظر بگیرد.

ریس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از برنامه های بنده در شورای شهر توانمندسازی زنان است. بانوان شاغل زیادی در شهرداری فعالیت دارند که باید مدیران زن شایسته تربیت و شناسایی کنیم تا بتوانند در شهرداری و سایر بخش‌های مدیریتی کشور حضور فعال داشته باشند. بانوان مدیری که امروز در شهرداری تهران مسولیت دارند عملکرد قابل قبول و خوبی داشتند که باید تعداد این مدیران افزایش یابد.

سوده نجفی در پایان خاطر نشان کرد: به همین منظور یکی از برنامه های بنده دیدار های رودررو با بانوان شاغل در بخش های مختلف شهرداری تهران است تا بتوانیم مشکلات بانوان شاغل را در حد توان حل و رایزنی های لازم را برای رفع آن بکار بگیرم.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 47674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =