معبری در پایتخت به نام شهیده فائزه رحیمی نامگذاری شود

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: خیابان و یا معبری در پایتخت به نام شهیده فائزه رحیمی نامگذاری شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکومیت اقدام تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان شد، اظهار کرد: تنها افراد و گروه هایی می توانند دست به چنین اقدامی بزنند و زنان، مردان و کودکان بی گناه را به شهادت برسانند که بویی از انسانیت نبرده باشند. عاملان این جنایت و دشمنان بدانند همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند پاسخ سختی به آنها داده خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیری که با بانوان داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان برابری زن و مرد در مسئله کرامت و ارزش های انسانی را از مؤلفه‌های منطق قوی و عقلانی اسلام دانستند و گفتند در ارزش‌های انسانی و عروج معنوی، زن و مرد مطلقاً بر یکدیگر ترجیح ندارند و هر دو با استعداد مشابه و به میزان همت خود قادر به طی کردن مراتب عروج معنوی هستند.

نجفی گفت: رهبری با اشاره به سؤال‌هایی درباره حضور زنان در مشاغل گوناگون و مدیریت‌های اجتماعی و دولتی، تأکید کردند در این عرصه نیز مسئله جنسیت مطرح نیست و هیچ محدودیتی برای حضور زنان وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: رهبر انقلاب شایسته‌سالاری را تنها ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان دانستند و گفتند در جایی مانند وزارت یا نمایندگی مجلس اگر بانوی مجرّب و کارآمد بهتر و شایسته‌تری وجود دارد، از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدّی او وجود ندارد.

نجفی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری، یادآور شد: این تأکیدات لزوم توجه به بانوان شاغل و استفاده از آنها در پست های مدیریتی را دوچندان می کند. شورای عالی اداری کشور در ۳۰ مردادماه سال ۱۳۹۶ دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای برای انتصاب زنان و جوانان به پست‌های مدیریتی را اصلاح کردند که در تبصره ۲ آن قید شده که "تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی به ۳۰ درصد افزایش یابد. سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی برای انتصاب مدیران زن با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های هر دستگاه، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با هماهنگی دستگاه اجرایی ذی‌ربط تعیین و ابلاغ خواهد شد." اما این موضوع با گذشته بیش از ۲ سال از عمر مدیریت شهری ششم هنوز به طور کامل تحقق پیدا نکرده و بنا بر آماری که به بنده ارائه شده تنها ۱۲ تا ۱۳ درصد از پست های مدیریتی شهرداری تهران به بانوان اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: از شهردار تهران و معاونت برنامه ریزی شهرداری می خواهم نسبت به دغدغه مقام معظم رهبری توجه لازم و مصوبه شورای عالی اداری را اجرا کنند. مدیریت شهری باید در عمل نیز نشان دهد تابع نظرات رهبری و مجری قانون است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: شهرداری تهران امروز دارای تعداد قابل توجهی از بانوان شاغل است که از تجربیات و دانش آن ها در اداره امور شهر استفاده کافی نشده و همین عامل سبب بی‌انگیزگی در بین کارمندان شده که باید برای آن فکری کرد.

وی در پایان درخواست کرد که خیابان و یا معبری در پایتخت به نام شهیده فائزه رحیمی نامگذاری شود.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 47681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =