تصویب یک فوریت لایحه تکریم و تجلیل از مقام زن و متمم بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران

همزمان با دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران «یک فوریت لایحه تکریم و تجلیل از مقام زن در زادروز حضرت فاطمه زهرا (س)» بررسی شد و با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی "یک فوریت لایحه تکریم و تجلیل از مقام زن در زادروز حضرت فاطمه زهرا (س)" با بیان اینکه امسال و دو سال قبل تخفیفاتی را برای خدمات ارائه شده به بانوان داشتیم، اظهار کرد: برای بازدید از برج میلاد در مصوبه‌ای، یک بند قید شده که در مناسبت‌ها می توان از تخفیفات استفاده کرد. شرکت بهره‌برداری مترو نیز در مناسبت‌های ملی و مذهبی و به صورت محدود و بر اساس دستورات می‌تواند تخفیف‌هایی ارائه دهد.

وی افزود: مصوبه های پراکنده ای در این زمینه وجود دارد و با توجه به اقتضاهای موجود برای اینکه اقدامات همه جانبه شود، این درخواست را از شورا داریم که مصوبه مشخصی در این خصوص در نظر گرفته شود.

حبیب کاشانی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه ۷۰۰ مناسبت در ۳۶۵ روز سال داریم، اظهار کرد: روز زن تنها یک مناسبت است و مناسبت های فراوان دیگری نیز داریم. در مواردی برای کارمندان شهرداری امتیازاتی در نظر گرفته می شود، اما در هیچ وزارت خانه و سازمانی چنین کاری انجام نمی شود. اگر برای امور داخلی این تخفیفات را پیش بینی کرده ایم در بودجه سال آینده لحاظ شود اما اگر قرار است شهر را اداره کنیم، نمی توان برای هر مناسبتی و برای هر قشری تخفیف در نظر گرفت. اگر چنین است که باید شهر را رایگان کنیم.

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز بااشاره به قرار گرفتن در هفته گرامیداشت روز زن، اظهار کرد: جا دارد که ارائه خدمات به بانوان را در چنین مناسبت هایی ضرورری بدانیم و خوب است که با ارائه چنین خدماتی در این مناسبت ها موافقت کنیم.

وی افزود: می توان این موضوع را در دستور کار سال آینده قرار داد و در بودجه سال ۱۴۰۳ موضوع را مورد توجه قرار داد. این درخواست را باید به صورت یک لایحه مصوب ارائه داد و ارائه آن در این هفته موضوعیت دارد.

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورا در ادامه با بیان اینکه ما با این پیشنهاد موافقیم، تصریح کرد: باید زیرساخت های لازم برای اجرای این مصوبه در مترو و یا بی.آر.تی مورد توجه قرار بگیرد و این سنجیده شود که آیا امکان رعایت آن در بخش های مختلف از جمله بی.آر.تی وجود دارد یا خیر؟

گفتنی است، درنهایت یک فوریت لایحه تکریم و تجلیل از مقام زن در زادروز حضرت فاطمه زهرا(س) با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

همچنین در ادامه این جلسه «یک فوریت لایحه متمم بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه» با ۱۹ رأی موافق تصویب و مقرر شد که این لایحه در روزهای پیش رو در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 47695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =