هرس ۳هزار اصله درخت در منطقه ۸

بیش از ۳ هزار اصله درخت در معابر و بوستان‌های سطح منطقه۸ هرس شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ براساس گزارش معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه، عملیات بهزراعی در معابر و فضای سبز با هدف ایجاد فضای مطلوب شهری، زیبا سازی منظر شهری و افزایش رشد درخت و درختچه ها، با حضور عوامل اجرایی و کارشناسان فضای سبز نواحی سه گانه با ادوات و تجهیزات لازم در حال اجرا است.

در این طرح، هرس روزانه حدود ۱۴۰ اصله درخت توسط عوامل اجرایی نگهداشت فضای سبز این معاونت انجام می شود. از آغاز شروع این طرح تا کنون ۳هزار و دویست اصله درخت هرس شده است و پیش بینی می شود تا پایان اجرای این عملیات برای حدود ۱۳ هزار اصله از درختان این منطقه انجام شود.

بر اساس اعلام معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۸ در این اقدام ضمن حذف شاخه های شکسته و سرگیر درختان و رفع خطر آنان، از سرشاخه های درختان توت هرس شده جهت بافت سبدهای گل در معابر و لچکی های اصلی منطقه جهت کاشت نشاء فصل بهاره استفاده می شود طبق برنامه اعلامی به نواحی حدود ۳۰ مورد بافت سبد در سطح نواحی ۳گانه در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است؛ همچنین به صورت میانگین روزانه حدود ۵ دستگاه خاور ضایعات هرس فضای سبز از سطح نواحی سه گانه جمع آوری می‌کنند و هرس درختان و درختچه ها از تاریخ ۱۵ آذر در منطقه۸ تهران آغاز شده و تا ۱۵ اسفند با توجه به شرایط آب و هوایی شهر ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 47712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =