شهردار منطقه ۱۱ با تأکید بر آمادگی کامل این منطقه برای برف‌روبی در فصل بارش از تجهیز و تخصیص امکانات سخت‌افزاری و نیروی انسانی این منطقه برای این منظور خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با بیان اینکه از ۱۵ آبان‌ماه، این منطقه برای رویارویی با شرایط برفی آمادگی کامل دارد، گفت: در منطقه ۱۱ با توجه به اینکه از مناطق برف‌گیر به شمار نمی‌رود و به‌ندرت درگیر شرایط ناپایدار جوی می‌شود، پیمانکار جداگانه برای موضوع برف‌روبی به‌کارگیری نمی‌شود و از پتانسیل منطقه برای خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز (شن مخصوص، کیسه، نمک کریستال و...) استفاده می‌کند.

موسوی افزود: هم‌اکنون تجهیزات دراختیار منطقه شامل ۲ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه اعزامی از سازمان مدیریت پسماند، ۴ دستگاه خاور روباز (پیمانکار رفت‌وروب)، یک دستگاه لودر، ۳ دستگاه بابکت، یک دستگاه نیسان نمک‌پاش و یک دستگاه تیغه برف روب بابکتی است.

وی همچنین بیان کرد: منطقه ۱۱ دارای یک سایت مرکزی دپوی شن و نمک واقع در خیابان اسکندری، پشت بازار میوه و تره‌بار نواب و دو سایت فرعی، یکی در خیابان وحدت اسلامی، تقاطع بهشت و دومی در پایانه مسافربری کاوه است.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به اینکه در سطح محدوده، تعداد ۶۰ مخزن مخصوص شن و نمک جانمایی شده، ادامه داد: پل‌های سواره‌رو، پیاده‌رو، رمپ‌ها و... و همه ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، مراکز جاذب جمعیت شامل بیمارستان‌ها و... ، مراکز آموزشی و... مجهز به دپوی شن مخصوص‌اند.

وی توضیح داد: همه معابر سطح محدوده، اولویت‌بندی شده و در سناریوی اجرایی نواحی در مواقع بارش برف، برف‌روبی خواهد شد.

موسوی در پایان یادآور شد: اعتبار برف‌روبی در منطقه ۱۱ فقط برای خرید اقلام مورد نیاز و مصالح هزینه می‌شود. تعداد ۴۰۰ کارگر در نواحی ۴گانه، مجموعاً در رفت‌وروب و فضای سبز، برای مواقع بارش برف آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 47737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =