نشست نقد و بررسی کتاب «افسانه‌ هوش مصنوعی» در فرهنگسرای اندیشه

نشست نقد و بررسی کتاب «افسانه‌ی هوش مصنوعی» نوشته «اریک لارسون» از انتشارات «دانشگاه هاروارد» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این نشست با حضور«دکتر محسن میرمهدی»؛ آهنگساز و دکتری علوم ادیان و فلسفه‌ی دین از دانشگاه برلین،« حسن عشایری»؛ عصب‌شناس و روان‌شناس عصبی، استاد دانشگاه علوم‌پزشکی ایران و«محمد مظفرپور»؛ مترجم کتاب برگزار می‌شود .

نویسنده درباره ساختار کتاب که از سوی «انتشارات امیرکبیر»منتشر شده، آورده است: «این کتاب برای کسانی مناسب است که گرچه مشتاق دانستن درباره هوش مصنوعی هستند، اما از خود می‌پرسند، چرا این پدیده همواره سال‌ها از ما فاصله دارد! اگر فکر می‌کنید که پیشرفت هوش مصنوعی به سمت ابرهوش اجتناب‌ناپذیر است و نگرانید که وقتی این امر محقق شد چه باید کرد، این کتاب را بخوانید. اگرچه نمی‌توانم اثبات کنم که اربابان هوش مصنوعی هیچ‌گاه ظاهر نخواهند شد، اما قادرم دلیلی پیش روی شما بگذارم که چشم‌انداز وقوع این سناریو را به صورتی جدی تضعیف کند.»

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۸به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی، فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 47756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =