شناسایی زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پایتخت

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی با مثبت خواندن فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، از ایجاد یک برنامه جامع جهت ارتقاء وضعیت سرمایه‌گذاری در شهر تهران خبر داد و گفت: با یک همت ویژه و هم‌افزایی مضاعف با همکاری شهرداران مناطق ۲۲ گانه قادر خواهیم بود یک روند روبه جلو برای ارتقاء وضعیت سرمایه‌گذاری را در شهر تهران رقم بزنیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، نوید خاصه باف در پنجمین نشست مدیران سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی با معاونین مالی و مدیران سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی مناطق ۲۲ گانه اظهار داشت: برهمین اساس با بهره گیری از هم فکری هیأت های اندیشه ورز و برگزاری جلسات متعدد تخصصی، اقدامات خوبی جهت دادن اختیارات مربوط به فرصت های سرمایه گذاری در اختیار مناطق ۲۲ گانه شهر قرار گرفت.

وی افزود: در این حوزه لازم است آموزش های ویژه ای را برای مدیران سرمایه گذاری و شهرداران مناطق  و نواحی داشته باشیم تا بتوانیم در این بخش مشارکت ها را توسعه دهیم؛ اینکه چقدر مدیران شهری توانسته اند از فرصت مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شهر استفاده کنند، باید یکی از موضوعات ارزیابی مناطق قرار گیرد.

خاصه باف ۹۰ درصد اقدامات و اصلاحات درخصوص موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری در شهرداری تهران را ماحصل نشست های تخصصی و کارشناسی شده در این حوزه برشمرد و افزود: زنده و پویا نگه داشتن شهر برای نسل های آینده مستلزم تلاش و کوشش دست اندرکاران و مدیران شهری است.

وی گفت: با تفویض اختیار به مناطق، روند اجرایی پروژه ها و  فرصت های سرمایه گذاری در مناطق به صورت ماهانه رصد می شود و امیدواریم با این رویکرد در آینده نزدیک شاهد یک شکوفایی مالی و نگرش تحول در سازمان سرمایه گذاری  باشیم و حتی ابزارها و مدل های سرمایه گذاری را نیز ارتقاء  بخشیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردم شهرداری تهران با اشاره به تصویب اساسنامه این سازمان اظهار داشت: تحقق این امر جز در راستای همدلی، همفکری و کار تیمی نبوده است و امیدوارم بیش از پیش   شاهد این هم افزایی باشیم.

وی با اشاره به ورود سازمان سرمایه گذاری در حوزه قراردادهای خارجی بیان کرد: هم اکنون با تلاش و پیگیری‌های این سازمان بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه قراردادهای خارجی فراهم شده است و تلاش داریم  از ظرفیت منابع خارجی در راستای  ارتقای خدمات شهری به شهروندان استفاده کنیم.

خاصه باف با تاکید بر اینکه امنیت سرمایه گذاری یکی از مهم ترین عوامل در جذب سرمایه گذاری است گفت: برای جذب سرمایه گذار کاهش ریسک سرمایه گذاری امری ضروری بوده چرا که سرمایه گذار به دنبال پروژه هایی با حداقل ریسک، مطمئن و قابل اعتماد است.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع سرمایه‌گذاری برداشته شود و اقدامات لازم برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذار در شهر فراهم شود، بیان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مسیر سرمایه‌گذاری باید تسهیل‌گری کنند و با  حذف بروکراسی زائد موجب فرار سرمایه‌گذار نشوند.

گفتنی است؛ جلسه مشترک مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با مدیران ادارات سرمایه گذاری مناطق ۲۲ گانه، به منظور بازبینی روش‌های موجود و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ و رفع مشکلات و موانع موجود در جهت جذب و ایجاد انگیزه لازم برای حضور سرمایه گذاران در پروژه های مشارکتی برگزار شد.

همچنین در انتهای این نشست به منظور رفع موانع سرمایه گذاری در تهران مدیران و معاونین مالی مناطق موضوعات و مشکلات خو را با مدیر عامل و مدیران سازمان مطرح نمودند که مقرر شد طی جلسات منظم و هفتگی که در مناطق برگزار می گردد مشکلات به صورت دقیق احصاء و برای برطرف کردن آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 47890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =