۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 47910

افتتاح فاز دوم مرکز یاورشهر ۹

عبدالمطهر محمدخانی - سخنگوی شهرداری تهران
افتتاح فاز دوم مرکز یاورشهر ۹

ظرف روزهای گذشته هزاران معتاد متجاهر در موقعیت خیابان جمع‌آوری و پس از غربالگری، برای گذراندن دوره بازپروری راهی مراکز ماده۱۶ شدند. فاز دوم مرکز یاورشهر۹ نیز آماده بهره‌برداری است و به‌زودی شروع به‌کار خواهد کرد.

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در یادداشتی نوشت:

اداره مشارکتی شهر، ایده اساسی شهردار تهران است. تبلور این ایده را در طرح‌هایی مانند «من شهردارم» می‌توان دید؛ جایی که مهم‌ترین سند اداره شهر - یعنی بودجه سالانه - را با استفاده از یک سامانه نرم‌افزاری، به رأی مستقیم مردم گذاشت. در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم اوضاع به همین شکل است. ششمین دوره مدیریت شهری پایتخت از نخستین روزهای استقرار عمیقا معتقد بود موضوع مدیریت آسیب، جز با مشارکت دیگر دستگاه‌ها و همراهی شهروندان امکان‌پذیر نیست.«قرارگاه اجتماعی» با همین رویکرد متولد شد؛ جایی که تلاش می‌کند همه دستگاه‌های ذی‌مدخل را در حوزه مدیریت آسیب گردهم آورد. مهم‌ترین ثمره تشکیل قرارگاه البته حذف بوروکراسی‌های کلافه‌کننده و هم‌افزایی میان آنهاست . ابتکار آقای رئیس‌جمهور در تفویض اختیارات در حوزه مدیریت آسیب به شهردار تهران، عملکرد قرارگاه را قوام مضاعفی بخشید. حالا علیرضا زاکانی نه در قامت شهردار تهران، بلکه به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، برگزارکننده جلسات قرارگاه است.

ششمین جلسه قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران با موضوع هم‌اندیشی پیرامون طراحی مدل ساماندهی کودکان کار، عصر روز ۱۹دی‌ماه۱۴۰۲ باحضور شهردار تهران، معاون امور فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در همین رابطه برگزار شد. جلسه روز سه‌شنبه قرارگاه اجتماعی این بار نیز به‌صورت تخصصی به موضوع «کودکان کار» اختصاص یافت.مجموعه شهرداری تهران و قرارگاه اجتماعی در تعامل با کارشناسان، فعالان اجتماعی و سمن‌های مرتبط با موضوع در تلاش هستند تا با طراحی یک مدل مناسب، موضوع ساماندهی کودکان کار را در هم‌افزایی با تمام دستگاه‌ها در دستور کار قرار دهند.

مدیریت ششم پایتخت معتقد به اداره شهر با مشارکت شهروندان است. تجربه «من شهردارم» با همراهی میلیونی همشهریان نشان داد اجرای هیچ طرحی بدون همراهی عمومی عملیاتی نیست.ساماندهی آسیب کودکان در موقعیت خیابان را نباید فراموش کرد. این آسیب اجتماعی مطلقا قابل مقایسه با دیگر آسیب‌هایی که رسیدگی به آنها در دستور کار قرارگاه اجتماعی قرار دارد، نیست. موضوعاتی از قبیل کودکان اتباع، مشکلات اقتصادی، لزوم بازپروری و حمایت از خانواده‌ها، آموزش و تربیت کودکان و مسائلی از این دست از پیچیدگی‌های مسئله است که باید برای آن طراحی و تدبیر شود.جلسات گذشته قرارگاه به موضوع ساماندهی معتادان متجاهر اختصاص داشت. در آن جلسات با تقسیم کار صورت‌گرفته، موضوع ساماندهی، عملیاتی و اجرایی شد. ظرف روزهای گذشته هزاران معتاد متجاهر در موقعیت خیابان جمع‌آوری و پس از غربالگری، برای گذراندن دوره بازپروری راهی مراکز ماده۱۶ شدند.فاز دوم مرکز یاورشهر۹ نیز آماده بهره‌برداری است و به‌زودی شروع به‌کار خواهد کرد. با افتتاح این پروژه در قالب پویش امیدوافتخار، دست‌کم ۲۵۰۰ظرفیت جدید به دیگر ظرفیت‌های پذیرش معتادان متجاهر اضافه خواهد شد.در نهایت امیدواریم با نهایی شدن مدل ساماندهی، در همکاری با دیگر دستگاه‌های ذی‌صلاح در همراهی فعالان اجتماعی بتوان اتفاقات مناسبی را در حوزه ساماندهی کودکان کار در کلانشهر تهران رقم زد.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 47910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =