۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 47934

درباره لکنت رسانه ملی 

محسن مهدیان- مدیرعامل موسسه همشهری
درباره لکنت رسانه ملی 

امروز پوشش تلاش مدیران و بیان هنرمندانه آن یک فریضه و آرایش جنگی مقابل دشمن است.

شهردار تهران در گفت وگویی ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت این مظلومیت مردم تهران است که رسانه ملی به مسائل اساسی آنها نمی پردازد. 

واقعیت اینست که ماجرا فراتر از پوشش اخبار مدیریت شهری است. چه آنکه احتمالا مدیران رسانه ملی در پاسخ لیستی از برنامه های مرتبط با شهرداری داشته باشند و بخواهند به رخ بکشند. هرچند در همین بخش نیز نقص ها وجود دارد. بلکه رسانه ملی در پوشش عملکرد دولت نیز دچار لکنت است.  

اما حرف اساسی چیست؟

رسانه ملی هنوز نگاه دقیقی به آرایش جنگی جدید دشمن ندارد. دشمن امروز در این هجمه بی رحمانه فقط و فقط ذهن مخاطب را نشان گرفته است. دقیقا با چه هدفی؟ هدف اصلی دو خط بیشتر نیست. اول اینکه راه طی شده این ملت به سیاهی گذشته است و دوم اینکه آینده ای جز تلخی در پیش روی مردم نیست. 

دشمن اگر بتواند ایندو هدف را محقق کند یک ملت را می تواند زمین گیر کند. ملتی که از گذشته خود پشیمان و از آینده خود ناامید باشد با تلنگری شکست می خورد. هرچند تا امروز در تحقق این هدف ناکام بوده است. 

این اهداف را هم با سیاه نمائی و بزرگ نمایی و تعمیم ناروا و البته دروغ های بزرگ و شاخ دار دنبال می کند. 

در چنین صحنه ای از جنگ، نقش رسانه چیست؟ دقیقا حرکت در نقطه مقابل دشمن. یعنی بیان واقعیت؛ مردم مببییند چه مسیری را آمدند و چه دارائی هایی دارند و نسبت به آینده این کشور امیدوار باشند. راه رسیدن به این هدف نیز تنها در بیان هنرمندانه تلاش هاست. ما کم نقص نداریم اما بدون شک به سوی قله در حرکتیم. رو به جلو می رویم؛ هرچند نسبت به آرمان های مان عقب باشیم اما نسبت به گذشته پیش می رویم. باید حرکت را دید و سردست گرفت. راهبرد امیدافزائی اینجاست. 

امروز پوشش تلاش مدیران و بیان هنرمندانه آن یک فریضه و آرایش جنگی مقابل دشمن است. گذشت زمانی که ایندست اخبار را در سطح روابط عمومی ها و تبلیغاتچی ها وزن می دادیم و از کنار آن عبور می کردیم.

امروز رسانه، پیشانی یک جنگ تمام عیار است. گلایه های نابجا و ضریب دادن به حواشی ها و بیان سرسری تلاش ها و تولید غیرخلاقانه پیام و  خدای نکرده ژست های متعفن روشنفکری برای جلب توجه و خودنمائی، تنها در صحنه رسانه دیگر متوقف نمی شود و هزینه آن در سطح تخریب سرمایه های انسانی یک کشور امتداد می یابد. 

از اینجهت امیدواریم مدیران ارشد رسانه ملی که همگی از دلسوزان نظام و انقلاب هستند نسبت به این مهم اهتمام جدی تری داشته باشند. این جنگ جدید سازوکار نوین و سازمان پویا و ذهن های خلاق و انگیزه های به غایت ایمانی می خواهد.

۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 47934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =