سیستم آبیاری مرکز معاینه فنی خودرو در منطقه ۱۸ هوشمند شد

مرکز معاینه فنی الغدیر در منطقه ۱۸ با هدف کاهش هزینه و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در استفاده از انرژی‌های خدادادی، به سیستم آبیاری هوشمند مجهز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، بر اساس وضعیت جوی و با توجه به کاهش میزان بارندگی ها، افزایش برداشت از سفره های آب زیرزمینی و افت محسوس سطح آب چاه ها در اکثر مناطق، معضل تأمین آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز بوستانها و اماکن عمومی یکی از دغدغه های مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری و محیط زیست بوده و از همین رو نیز طی فرآیندی سیستم هوشمند در مرکز معاینه فنی الغدیر نصب شد.

خلیلی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۸ در خصوص نحوه تجهیز این سیستم اظهار داشت: استفاده از سامانه های آبرسانی و آبیاری نوین فضای سبز می تواند باعث از بین بردن تبعات منفی استفاده از سیستم های سنتی شده و می تواند در کاهش معضل کم آبی و اثرات خشکسالی در مناظر شهری  بسیار مفید است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری منطقه  با همکاری اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در کنار انجام اقدامات مثمر ثمر کاهنده مصرف منابع، عملیات اجرایی هوشمند سازی آبیاری فضای سبز این مرکز من جمله لوله گذاری، نصب مخازن ذخیره آب و تجهیزات هوشمند سازی ) را از چندی پیش آغاز و هم اکنون در مرحله بهره برداری است.

انتهای پیام /

۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 47938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =