لزوم تشکیل اتاق فکر و کارگروه ویژه برای پیگیری مسائل منطقه ۱۹

نشست شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۱۹ با حضور رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، شهردار منطقه، معاونین و مدیران شهری برگزار و بر لزوم تشکیل اتاق فکر و کارگروه ویژه برای پیگیری مسائل این منطقه تأکید شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، طی این نشست رفیعی از پیگیری دلسوزانه مدیریت شهری منطقه در خصوص مسائل خاص و پیچیده این محدوده قدردانی کرد و افزود: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با تمام قوا و ظرفیت به عنوان پشتوانه فکری، مشورتی و مطالعاتی در خدمت منطقه ۱۹ است.

وی خواستار تعیین تکلیف مسائل حقوقی، فقهی و مالکیتی در این محدوده شد و گفت: این مسائل در هم تنیده و مداخلات غیر قانونی موجب عدم شفافیت خواهد شد.

 رفیعی شکل گیری ساختار اجتماعی جدید در زندگی شهروندان با اجرای اقدامات فرهنگی و اجتماعی، احداث مراکز آموزشی ومجتمع های فاخر و دعوت از سکونت اساتید، علما و ... در این محدوده را از عوامل تاثیر گذار در تغییر کالبد شهری و به طبع آن تغییر سبک زندگی عنوان کرد.

به گفته این مسئول در راستای ایجاد ساختارهای جدید و ساختارشکنی سابق، تسهیلگری در ارائه مجوزهایی به منظور شکل گیری موقعیت های اقتصادی که منجر به عمران، آبادانی، ایجاد نشاط و سرزندگی شود صورت پذیرد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه با همیت و اهتمام مدیریت شهری منطقه ۱۹ اتفاقات خوبی در کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از تفکیک غیر مجاز پسماند انجام شده است خاطر نشان کرد: با توجه به تعدد و تکثر مسائل و موضوع ها به منظور پیگیری آنها اتاق فکر و کارگروه ویژه ای تشکیل تا مسائل با اولویت بررسی و اجرایی شود.

فرهادی در ادامه با اشاره به اینکه رگ و ریشه مطالعات گذشته نشان از توجه به معضلات منطقه در ابعاد مختلف دارد بیان کرد: با توجه به چشم انداز منطقه ۱۹ به عنوان پشتیبان پایتخت و نماد دروازه بین المللی ورودی شهر تهران، باید این درگاه برجستگی هایی از شکوه، عزت، تاریخ و فرهنگ کشورمان را در برگیرد.

به گفته این مسئول نقش تسهیلگری این منطقه در ترانزیت کشور انکار ناپذیر است و با وجود تهدیدها و چالش های کالبدی و اجتماعی، فرصت های اقتصادی چون بازارهای نعمت آباد، صالح آباد و عبدل آباد را درون خود پرورش داده و ارزش افزوده این محدوده را ارتقاء داده است.

شهردار منطقه در خصوص اقدامات اجرایی به منظور کاهش هنجارشکنی ها و تغییر کالبد شهری منطقه به تعطیلی بیش از ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیر مجاز پسماند، تسطیع زمین های بی دفاع شهری، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در ناحیه سه، توافق با کوره داران برای تغییر کاربری کوره ها، اجرای پروژه های مشارکتی بلوار غدیر با موقوفه به منظور افزایش زیر ساخت ها، احداث فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس در راستای مدیریت شبکه فاضلاب ناحیه سه، ساماندهی مشاغل ناشی از فروش ضایعات آهن و ... اشاره کرد.

براساس این گزارش طی این نشست ضمن قدردانی از پیگیری های این منطقه در برگزاری جلسه ها و انجام فعالیت های پژوهشی، درخصوص موضوع های پیشنهادی سال ۱۴۰۳ برای مطالعه و بررسی گفتگو و تبادل نظر شد.

همچنین احکام اعضای شورای پژوهش منطقه ۱۹ از سوی عطاء الله رفیعی آتانی رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به اعضا اهدا شد.

انتهای پیام/

۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 48006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =