اتمام پروژه ایمن‌سازی و ساماندهی رودخانه فرحزاد

پروژه ایمن‌سازی و ساماندهی رودخانه فرحزاد تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ آرمان آرا، مدیر پروژه ایمن‌سازی و ساماندهی رودخانه فرحزاد حدفاصل پل مرزداران تا سیل برگردان غرب در جریان تور بازدید خبرنگاران از یکی از پروژه های خاکریز آب (پروژه ) که صبح امروز -دوشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲- برگزار شد، گفت: این پروژه در محدوده رودخانه فرحزاد پایین بلوار مرزداران واقع شده است که انتهای تابستان به صورت جدی وارد فاز عملیاتی شد.
وی ادامه داد: تا امروز حدود ۱۷ درصد پیشرفت عملیاتی داشته و پیش بینی می‌کنیم تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.
آرا بیان کرد: در نظر داریم با همت مجموعه و هماهنگی با معارضین تاسیساتی (که حل شده) و معارضین فضای سبز (که در حال پیگیری است و تا پایان سال حل می‌شود) بخش غربی را آغاز کنیم. ضلع شرقی تا پایان سال به اتمام می رسد و حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
آرا با تاکید بر اینکه بخش اصلی شهر تهران در کنار رودخانه واقع شده و ساماندهی برای ایمن سازی شهر در جهت محافظت از سیلاب از وظایف ماست، اظهار کرد: هدف ما تعریف کانال از ۵ متر به ۸ متر است تا در زمان سیلاب مشکلی برای شهر ایجاد نکند. همچنین کل مسیر این کانال رو باز است. قابل ذکر است بازچرخانی پروژه در جاهایی امکان دارد که به املاک آسیب نرساند، اما در صورتی که امکان آن وجود داشته باشد مانند پروژه سرخه حصار انجام گرفته است.
انتهای پیام/
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 48096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =