هزینه‌هایی که باید برای نگه‌داشت برخی پل‌ها شود به صرفه و صلاح نیست

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جمع‌آوری پل‌های سطح شهر نیاز به مطالعه و جایگرینی دارد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سرهنگ مصطفی زینی وند، رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص جمع آوری پل‌های سطح شهر تهران اظهار کرد: پل های غیر همسطح در معابری وجود دارند که نقش انتقالی داشته باشند و اولویت ترددها با خودرو هایی است که در آن مسیر در حال تردد هستند.

وی افزود: برای جلوگیری از پس زدگی بار ترافیکی و جلوگیری از گره های ترافیکی این پلها احداث شده اند. با توجه به اینکه چند سال از ساخت یک سری از پلها گذشته است ، بحث تامین و نگهداری آنها مطرح می شود و هزینه هایی که باید برای آنها در نظر گرفته شود به صرفه و صلاح نیست.


رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اگر بخواهد برخی از پلها حذف و یا برداشته شود و بخواهیم بعد از آن هیچ کاری انجام ندهیم هیچ فایده ای ندارد چرا که هنگامی که این پلها احداث شده اند در راستای یک مطالعه ترافیکی و رفع مشکلات ترافیک آن محدوده بوده است.


وی گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم و جلسات کارشناسی خود را با دوستان برگزار کرده‌ایم و راهکارهای جایگزین را برای این موضوع مطرح کرده ایم و امکان سنجی این موضوعات را بیان داشته ایم و بحث شبیه سازی را پیشنهاد داده ایم تا ببینیم کدام راهکار جایگزین بهترین نقش را می تواند در کاهش ترافیک و رفع گره های ترافیکی ایفا کنند.


سرهنگ زینی وند افزود: صرف جمع آوری پل و انجام ندادن هیچ کاری قطعا مشکل ترافیکی برطرف نخواهد شد. بحثی که درباره جمع آوری پلها مطرح است، موضوع  مقاوم سازی پلها و تعمی‌ر و نگهداری آنهاست اما از طرفی یک سری تغییرات در سطح شهر اتفاق می افتد که چاره ای جزء جمع اوری پلها نیست. به عنوان مثال اگر قرار باشد که تراموا در سطح شهر و در خیابان های آزادی، انقلاب و دماوند راه اندازی گردد خب مسلما یک سری پلها در مسیر قرار دارند که غیر همسطح هم هستند و به لحاظ بار محوری که روی این پل ها هست ظرفیت این را ندارد که تراموا از روی آن عبور کنند.


انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 48106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =