۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم برای تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی

مدیرعامل شرکت خاکریز آب گفت؛۵۵۰ کیلومتر کانال آب سطحی تا به امروز احداث شده و ۱۵۹ کیلومتر دیگر باید احداث بشود تا شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تکمیل بشود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ حمید نجاری اصل، مدیرعامل شرکت خاکریز آب در نشست خبری امروز -دوشنبه ۲۵ دی‌ماه- که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: شرکت خاکریز آب در سال ۷۳ به جهت جمع آوری آب های سطحی و تاب آوری شهر تهران تاسیس شد. این شرکت جزو زیر مجموعه های معاونت فنی عمران شهرداری تهران است. 

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده شرکت، تهران به ۴ پهنه شرق، غرب، مرکزی و چیتگر تقسیم می‌شود. در حال حاضر طبق مطالعات ۲۱۱ پروژه برای ما تعریف شده است و بر اساس قدرت تخریب سیل ها پروژه‌ها را پیش می‌بریم. 

نجاری افزود: ۵۵۰ کیلومتر کانال آب سطحی تا به امروز توسط شرکت احداث شده و ۱۵۹ کیلومتر دیگر باید احداث بشود تا شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تکمیل بشود. ۲۵ هزار میلیارد تا ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا این میزان تکمیل بشود. وظیفه ما بر این است که سالانه ۱۰ کیلومتر به مسیر اضافه و یک کیلومتر مسیر رودخانه احیا کنیم. 

مدیرعامل شرکت خاکریز آب افزود: اینها جز پروژه هایی است که در حوزه افزایش رودخانه ای شرکت خاکریز آب است. بیش از ۱۰۰ کیلومتر در غرب تهران باید احداث شبکه جمع آوری داشته باشیم که ۵ کیلومتر آن تکمیل شده است. یک کیلومتر آن در دوره مدیریت شهری جدید انجام گرفته است. برنامه داریم یک کیلومتر دیگر نیز تکمیل بشود تا بخش جنوبی سامانه m1 واقع در بزرگراه فتح تمام بشود. 

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ۴ ساله ما ۱۰ کیلومتر را تکمیل کردیم. دو کیلومتر دیگر را که پیش ببریم برنامه دو سال اخیر تمام می شود. بیشتر این مسیر هم مربوط به غرب تهران است. 

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 48130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =