ایمن‌سازی کانال ۴۳۰۰ سرخه‌حصار در منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ از آغاز طرح ایمن‌سازی کانال سرخه‌حصار در منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی با اشاره به اینکه کانال سرخه حصار مدام و به صورت ویژه تحت کنترل عوامل اداره مسیلها و ناحیه است افزود: طرح ایمن سازی آن شامل نرده کشی کانال به طول ۲۰۰ متر واقع در ضلع جنوب خیابان بوعلی در ناحیه ۴ در حال انجام است. همچنین با همکاری شرکت خاکریز آب و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) طرح بهسازی دیوار و کف کانال حدفاصل خیابان بوعلی تا بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۲ هزار متر به زودی آغاز می شود.

وی اضافه کرد: دریچه حوضچه های سطح منطقه به تعداد ۱۳ عدد نیز به منظور ایمن سازی در نواحی ۱،۲،۳ و ۵ بهسازی شد.

صدیقی در ادامه به تشریح سایر اقدامات به منظور پاکیزگی آبروها و جوبها و نظافت و لایروبی انهار اشاره کرد و گفت: در این راستا ۳ اکیپ ویژه اداره مسیل های به صورت روزانه  تمامی شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی، کانال ها و مسیلها سطح منطقه را نظارت و لایروبی می کنند.

به گفته وی؛ این اکیپ ها متشکل از ۱۸ نفر از کارشناسان اداره مسیلها به صورت مستمر طی برنامه های زمانبندی شده در شبانه روز شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی شامل انهار روبسته و روباز، حوضچه های رسوبگیر، منهول ها، کانال ها و مسیلها را علاوه بر نظارت، لایروبی و روسوب برداری می کنند.

صدیقی اضافه کرد: در منطقه، ۲۷ کانال و ۵۱ حوضچه وجود دارد که به صورت دستی و مکانیزه با بهره گیری از نیروی متخصص و ماشین آلات مخصوص پاکسازی می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در پایان از شهروندان خواست تا درصورت مشاهده آبگرفتگی با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند.

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
کد خبر: 48131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =