امروز سبزپوشان سپاه مصداق تحقق حقوق عامه هستند

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اقراریان گفت: شورای شهر حتما باید پاسدار و امین حقوق عامه و حقوق شهروندی باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان در دویست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه شورای شهر در ادوار گذشته منشور حقوق شهروندی را تصویب کرده بود، اظهار کرد: تکمیل این مصوبه در دستور کار ماست و اقدام مشترکی را با پژوهشکده قوه قضاییه آغاز کرده ایم و با توجه به اقتضاهای موجود، تکمیل آن در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تمام کمیسیون ها در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پویش «شهروند آگاه»، یادآور شد: امیدواریم شهرداری برای تحقق این آگاهی هم در بودجه و هم در مشارکت، همکاری لازم را با شورا در سال آینده داشته باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص احیای حقوق عامه، خاطرنشان کرد: باور بنده این است که همکاری پیشگیرانه با قوه قضاییه در دستور قرار بگیرد. همکاری با دستگاه قضا پیرو فراخوان این مجموعه است اما در دوره ششم مدیریت شهری، شورا به دنبال همکاری با دستگاه قضایی رفت.

اقراریان با تأکید بر اینکه شورای شهر باید نگهبان حقوق عامه باشد، تصریح کرد: شورای شهر حتما باید پاسدار و امین حقوق عامه و حقوق شهروندی باشد. مصادیق حقوق عامه و حقوق شهروندی در منظومه فکری مقام معظم رهبری احصا شده که شامل اولویت به مناطق مستضعف نشین، عدالت در توزیع خدمات شهری، گسترش آبادانی، حفظ طبیعت و موارد متعدد دیگری است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حفظ بوستان و درخت را جزو مسائل اصلی کشور دانسته اند، گفت: بر اساس تأکید ایشان نباید فضای سبز را جزو مسائل فرعی دانست و زیست انسانی به عنوان یک اولویت مدنظر است که باید در شورای شهر توجه جدی به آن داشته باشیم.

این عضو شورا افزود: سال آینده در روز شوراها با همکاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، کتابی را با محوریت حقوق عامه و حقوق شهروندی رونمایی خواهیم کرد.

رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر شهرداری می خواهد تصمیمی برای بوستان ولایت بگیرد، باید حتما مصوبه شورا را دریافت کند. تهران یک شهر متراکم است و باید بیش از این فضای تنفسی داشته باشد.

اقراریان با تأکید بر اینکه امروز سبزپوشان سپاه مصداق تحقق حقوق عامه هستند، تصریح کرد: وقتی دشمن به حقوق ما تصرف می کند، پاسخ سختی به آن داده خواهد شد. دوران «بزن، دررو» تمام شده و دوران جدید دورانی است که ما می گوییم: «زدی، می خوری».

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 48156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =