توزیع بیش از ۲۰۵ هزار لیتر موادضدعفونی کننده میان سازمان‌های شهرداری

شهر: از ابتدای شیوه ویروس کرونا در تهران، اقلام بهداشتی میان سازمان‌ها، شرکت‌ها، مناطق ۲۲ گانه و معاونت‌ها توزیع شده اما شهرداری تهران، هم اکنون برای تهیه این اقلام با چالش‌هایی هم روبرو است.

به گزارش خبرنگار شهر، شهرداری تهران همزمان با شیوع ویروس کرونا در تهران، اقدامات و نامه‌نگاری‌های لازم برای تهیه اقلام بهداشتی را آغاز کرد. تهیه و توزیع این اقلام بهداشتی از سوی اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران با اولویت سازمان مدیریت پسماند، سازمان بهشت زهرا (س) انجام می‌شود.

بر اساس آمار اداره کل پشتیبابی شهرداری تهران، از ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا ۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸۶ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح، ۷۱ هزار و ۸۶۰ لیتر ضدعفونی کننده دست، ۲۷۰ هزار و ۸۰۰ عدد دستکش و ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک در سطح نواحی توزیع شد. به مناطق هم ۱۱۴ هزار و ۴۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده سطح، ۸۴ هزار و ۴۰۰، ۲۴۹ هزار و ۲۰۰ عدد دستکش و ۴۵۹ هزار و ۹۰۰ عدد ماسک اختصاص داده شد.

آنطور که اداره کل پشتیبابی شهرداری تهران گزارش داده است؛ در اداره ها و معاونت‌های شهرداری تهران هم ۵۹۸ عدد ماسک N95،  چهل و دو هزار و ۹۹۶ لیتر مواد ضدعفونی کننده سطح، ۵۸ هزار و ۳۲۳ لیتر ضدعفونی کننده دست، ۵۸ عدد تب سنج، ۶۶۱ هزار و ۱۰ عدد ماسک توزیع شد.

توزیع اقلام بهداشتی میان سازمان‌ها و شرکت‌ها

 در بخش سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران هم در مجموع ۳۳ هزار و ۱۹۰ عدد ماسک N۹۵، ۲۰۵ هزار و ۹۳۴ لیتر ضدعفونی کننده سطح، ۸۹ هزار و ۶۹۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست، ۱۲ عدد تب سنج، ۵۶۱ هزار و ۴۰۰ عدد دستکش، ۵۰۱ هزار و ۵۲۰ عدد ماسک، ۱۹ هزار و ۸۰۰ عدد لباس که از این میان ۱۱ هزار و ۸۷۰ عدد به سازمان بهشت زهرا (س) اختصاص یافت، میان ۱۹ سازمان شهرداری تهران توزیع شد. ارزش ریالی جمع این اقلام، نزدیک به ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان شده است.

سازمان آتش نشانی، سازمان بوستان و فضای سبز تهران، سازمان بهشت زهرا (س)، سازمان زیباسازی، سازمان پسماند، سازمان تاکسیرانی، سازمان میادین، سازمان خدمات اجتماعی و... برخی از این سازمان‌ها هستند.

همچنین میان ۱۱ شرکت شهرداری مانند بهره‌برداری مترو، اتوبوسرانی، شهر، حریم بان و شهربان و ... در مجموع ۸۰۰ عدد ماسک N۹۵ ، شصت هزار و ۶۶۰ محلول ضدعفونی کننده سطح، ۴۶ هزار و ۱۶۰ ضدعفونی کننده دست، ۱۵۱ هزار عدد دستکش، ۲۷۹ هزار و ۲۰۰ عدد ماسک، ۴۵۰ عدد شیلد که همگی به شهروند اختصاص یافته و ۴۸۰ قوطی ژل دست در مجموع به ارزش سه میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان توزیع شد.  

بر اساس این گزارش، از اسفند پارسال تا ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ به سایر واحدهای مرتبط با شهرداری تهران مانند، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، رایانه شهر، قرارگاه جوادالائمه، گروه جهادی، موسسه فناوران شهر، مجتمع ایستگاهی مترو، پلیس راهنمایی و راننندگی و ... هم اقلام بهداشتی ارایه شد.

آمار نشان می‌دهد بیشترین اقلامی که از سوی اداره کل پشتیبانی شهرداری تهیه و توزیع کرده ماسک، دستکش و سپس مواد ضدعفونی کننده سطوح است. همچنین ماسک به صورت صددرصد تحویل واحدها شده و در بین واحدها هم سازمان‌ها بیشترین فراوانی تحویل اقلام دستکش را به خود اختصاص داده‌اند. از لحاظ هزینه و بهای تمام شده اقلام هم؛ در سازمان‌ها به ترتیب سازمان آتش نشانی و پس از آن سازمان بهشت زهرا (س) و سازمان مدیریت بحران قرار دارند. در شرکت‌ها هم شرکت اتوبوسرانی و شرکت کالای شهروند قرار گرفته‌اند.

پیش از این هم، از زمان شیوع ویروس کرونا تا اردیبهشت امسال، شهرداری تهران ۱۵ هزار بسته وسایل بهداشتی بین اقشار محروم شهر تهران توزیع کرده بود.

 بررسی‌ها و گفته‌های مسئولان اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران نشان می‌دهد، این نهاد برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی با چالش‌هایی مانند نبود وجود اعتبار به میزان نیاز واقعی شهرداری تهران، فقدان کفاف نقدینگی در اختیار با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده، محدودیت خرید به علت افزایش تقاضا و کاهش عرضه و از همه مهمتر همکاری نکردن نهادهای دولتی برای تامین یکجا و کلی اقلام مورد درخواست است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 4823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =