کاهش ۳۰ درصدی ترافیک با نظم‌دهی به ترددها

رییس پلیس راهور فراجا گفت: نظم و انضباط در ترددها تا ۳۰ درصد به رفع گره‌های ترافیکی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا در جمع اصحاب رسانه در حین اجرای طرح ۱۰ در مسیر خیابان ولیعصر ( عج ) گفت: چند روزی است که از اجرای طرح ۱۰ توسط پلیس راهور تهران بزرگ جهت انتظام بخشی به شد آمد و نظم بخشی به تردد موتورسیکلت سواران تهرانی می گذرد و پایه و اساس اجرای این طرح ریشه در برخورد با تخلفاتی دارد که نقش بسیار پر رنگی در ایجاد گره های ترافیکی دارند.

وی بیان داشت: مهم ترین تخلفاتی که می تواند این گره ها را ایجاد کند همین تخلفات ساکن است. تخلفاتی که همکاران پرتلاش بنده در پلیس راهور تهران بزرگ به شدت با مصادیقی که منجر به سد معبر و ایجاد گره های ترافیکی می شود برخورد می کنند. توقف دوبله ، توقف در ایستکاههای اتوبوس و تاکسی ، توقف در محل پارک معلولین و جانبازان ، توقف در پیاده رو ها از جمله این تخلفات است.

سردار حسینی گفت: یکی از تخلفاتی که به شدت مردم از آن گله مند هستند تخلفاتی است که از طرف موتورسواران انجام می شود. متاسفانه موتورسواران به دلیل اینکه وسیله نقلیه آنها قدرت مانور بالایی دارد و می توانند از هر جایی عبور نمایند به خود این اجازه را می دهند که از خطوط ویژه ، پیاده رو ها و ... تردد کرده و به صورت بسیار خطرناکی از چراغ قرمز عبور کنند.

رییس پلیس راهور فراجا افزود: توجه و تمرکز بر تخلفاتی که موتورسواران دارند و برای خود آنها و دیگران مشکل ساز و بسیار مهم است کلاه ایمنی است . برخورد با تخلف عدم استفاده از کلاه ایمنی مورد توجه همکاران بنده در پلیس راهور تهران بزرگ است و به صورت جد با این تخلف برخورد می کنند.

وی گفت : کفی هایی نیز به همین منظور در سطح معابر شهر تهران به قصد برخورد با تخلفات حادثه ساز آنها مستقر شده اند. البته باید گفت پلیس به هیچ عنوان نگاهی کمیتی به این موضوع ندارد و این نیست که بخواهیم در پی این موضوع باشیم که در طول روز چند موتور جریمه می شوند و چند موتوررا به پاریکنگ منتقل کرده ایم . فقط و فقط هدف ما این است که بتوانیم یک رفتار درست رانندگی را هم برای موتورسواران و هم برای خودرو سواران ایجاد نماییم . هدف ما کمیت نیست و تمام تلاش ما این است که با اقدامات ایجابی مانند تبلیغات محیطی به هدف خود برسیم و بر آن تمرکز داشته باشیم و به همین منظور هشتکی با عنوان همه با هم کلاه ایمنی متمرکز شده ایم.

سردار سید تیمور حسینی افزود: در همین راستا اقدامات آموزشی خوبی صورت گرفته و مردم عزیز ان شاء الله در آینده ای نزدیک نتیجه این تلاش ها و اقدامات را خواهند دید . این اقدامات در کنار اقدامات سلبی خواهد بود چرا که جزءمطالبات مردم است و مردم از ترافیک های سنگین گله مند هستند و مطالبه جدی آنها از پلیس این است که فکری به حال این شرایط داشته باشند.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: ما بر خود فرض می دانیم در جهت انجام مطالبه به حق مردم تلاش کنیم . ما روزانه بیش از ۲۰ میلیون جابجایی داریم و اگر تصور کنیم روزی یک ساعت ترافیک های سنگین وقت مردم را تلف نماید عملا روزانه بیست میلیون نفر ساعت در تهران اتلاف وقت صورت می گیرید و اگر این صرفه جویی شود چقدر می تواند در حوزه های تجاری اجتماعی و اقتصادی و ... کمک نماید؟

وی بیان داشت: همین موضوع و این اتلاف وقت ها هم در کشور و کلانشهر ها مشاهده می شود و باید در سطح شهر تهران و هم در سایر کلانشهر ها بتوانیم با ایجاد یک نظم منطقی به تردد های مردم آرامش ببخشیم و از تخلفات جلوگیری نماییم و در نهایت اینکه وقتی تخلفی انجام نشود پس تصادفی هم روی نمی دهند.

وی بیان داشت: حدود ۲۶ دستگاه در حوزه ترددهای شهری و رفت و آمدهای جاده ای مسئولیت دارند. نباید گفت اگر دیگر دستگاه ها بیاند و کار خود را انجام دادند ما هم اقدامات خود را انجام می دهیم و حالا که کسی این اقدامات را انجام نمی دهد پس ما مم دست به سیاه و سفید نمی زنیم. این نگاه درستی نیست ولی مطالبه جدی از همه بخش هایی که در این حوزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم مسئولیت دارند را داریم. دستگاه هایی مانند وزارت محترم راه و شهرسازی، وزارت محترم کشور، وزارت محترم بهداشت ، وزارت محترم ارشاد و قانون گذاری در مجلس محترم، حوزه دستگاه محترم قضایی همه و همه باید نقش خود را ایفا نمایند .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر فقط صرفا سراغ اجرای مقررات برویم خیلی نمی توانیم از آن انتظار نتیجه مطلوب را داشته باشیم و نمی توانیم به خاطر اینکه سایرین نقش خود را به درستی ایفا نکرده اند از آن غافل باشیم و دست به کاری نزنیم .

وی گفت: آنچه مسلم است این است که ما باید در مدیریت کلان شهر ها بر روی مدیریت تقاضای سفر کار کنیم و تقویت ناوگان عمومی مانند اتوبوس و مترو و تاکسی باید در دستور کار جدی باشد . مطالعات آمایشی و سرزمینی به دقت و به درستی باید انجام شود . ما در تهران شاهد تمرکز همه امکانات آموزشی ، فرهنگی ، تجاری و اداری و اقتصادی در یک بخش کوچکی از تهران هستیم .

سردار حسینی ابراز داشت: موضوع پراکندگی جایگاه های سوخت آیا به درستی بین شمال و جنوب و شرق و غرب اتفاق افتاده است ؟ جواب خیر است. سایر ملزومات شهری نیز همین شرایط را دارند پس ما نیازمند یک بازنگری در آمایش سرزمینی ویک برنامه جدی برای مدیریت تقاضای سفر هستیم و اجرای قوانین و مقررات هم باید اثر بخش باشد و انتظار ما این است که هر چه سریع تر سامانه های هوشمند بتوانند نقش خود را ایفا نمایند و همه رفتارهای رانندگی باید در تمام ساعات شبانه روز توسط سامانه های هوشمند تحت نظارت و کنترل باشد .

وی افزود : تا رسیدن به آن نقطه خیلی راه طولانی را داریم و تا آن موقع باید با همین اقدامات مسکن وار باید شرایط را بیشتر به سمت وضعیت مطلوب پیش ببریم و انتظار ما از مردم هم این است که با ما همکاری داشته باشند چراکه در این کنترل ها و نظارت ها امنیت و آسایش خود آنها نهفته است .

سردار حسینی گفت: ما برای موتورسواران احترام قائلیم و می دانیم که این عزیزان آدم های زحمتکشی هستند و می دانیم که برای امرار معاش تلاش می کنند ولی امرار معاش آنها نباید برای مردم ایجاد زحمت نماید و نباید جان خودشان را به خطر بیاندازند.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: برخورد با تخلفات مطالبه مردم است لذا ما برای اینکه مهم با هرگونه بی نظمی در رانندگی در کنار اقدامات ایجابی برخورد قانونی خود را داریم و امیدواریم که نتیجه خوبی هم داشته باشد .

وی ابراز داشت: همه مدیران مجموعه راهور تهران بزرگ در خصوص اجرای طرح ها کاملا اشرافیت داشته و توجیه هستند و بعد از این موضوع در ستاد راهور تهران تشکیل جلسه توجیهی و ارائه گزارش در این خصوص و ارائه تدابیری که توسط بنده خواهد بود انجام می پذیرد و به شدت تاکید می کنیم که اقداماتی که منجر به تنش گردد هرگز صورت نگیرد . هدف ما این است که موتورسواران و سایر کاربران ترافیک در رفتارهای غلط خود تجدید نظر کرده و آنرا اصلاح نمایند .

سردار حسینی بیان داشت: اگر ما به این نکته برسیم که این موتوری که متوقف کرده ایم متوجه شده که کار اشتباهی انجام داده و دیگر آنرا تکرار نمی کند خیلی موفق عمل کرده ایم . در طرح موتوریار ما به مدت یک ساعت وی را آموزش داده و در طرح توقیف ساعتی او را توجیه و آموزش می دهیم . اگر این فرد متوجه شد که این اقدامات برای فقط حفظ سلامتی اوست وی را به سلامت راهی می کنیم .

سردار حسینی گفت: اقداماتی مانند استقرار کفی ، حضور مامورین در این جهت نیست که بخواهیم تا شب چند موتور را بگیریم و بعد خداحافظی کنیم . اگر روزی یک موتور جریمه شود و آن یک نفر کاملا متنبه شود و متوجه این موضوع گردد که هدف اصلاح رفتار ترافیکی او ست برای پلیس کفایت می کند و اگر ده هزار موتورسیکلت را هم توقیف کنیم و تاثیری در تغییر رفتار آنها نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد و پلیس اصلا بدنبال این موضوع نیست.

وی گفت: هر کدام از شهروندان نیز که از رفتار غیر قانونی پارکینگ داران شکایت دارند می توانند این موضوع را از طریق سامانه ۱۹۷ به پلیس منعکس کرده و حتما هم پیگیری خواهد شد .

سردار سید تیمور حسینی در پایان افزود: اگر هیچ مولفه ای در تهران تغییر نکند و ما فقط بتوانیم یک مولفه را تغییر دهیم و آنهم نظم و انضباط عبور و مرور می باشد با این کار می توانیم امیدوار باشیم که ۳۰ درصد از گره های ترافیکی و معطلی های در رانندگی را از بین برده ایم . عاملی که می تواند تا ۳۰ درصد به ما کمک نماید مهم است و باید بر روی آن کار بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 48248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =