تقویت حس تعلق محله‌ای و تمرین گروهی در طرح شهردار مدرسه

آیین تنفیذ احکام بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه با حضور مهدی امیری مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، حبیب‌الله قربانی مهر مدیریت آموزش و پرورش منطقه، تورج فرهادی شهردار منطقه و مدیران شهری در سالن استاد شهریار بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، امیری با اشاره به اینکه بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه در بیست مدرسه این منطقه برگزار شده است گفت: فعالیت دانش آموزان به عنوان شهرداران مدرسه مسیر طلایی را در زندگی آنها رقم می زند زیرا دروازه ورود به تعاملات، مشارکت و مسئولیت پذیری برای آنها گشوده خواهد شد. ضمن اینکه در شهرداری تهران تلاش خواهیم کرد از ظرفیت شهرداران مدارس برای حل و فصل مسائل و مشکلات محلات و مدارس استفاده کنیم.

در ادامه فرهادی با اشاره به اهمیت جلب مشارکت و تقویت احساس مسئولیت در بین دانش آموزان در پی این طرح بر تشکیل کلونی های اجتماعی، فرهنگی و... به منظور پیگیری مسائل جاری در اداره امور شهر، محله و مدرسه تأکید کرد.  

وی تقویت حس تعلق محله ای و اجتماعی و تمرین گروهی را در طرح شهردار مدرسه مهم برشمرد و افزود: شهردار مدرسه شدن در قالب خدمت به دیگران ایثار و دگر خواهی است و شما می توانید مسئولیت‌های اجتماعی را تمرین و به هم نوعان خود قوانین و حقوق شهروندی را آموزش دهید.

فرهادی ادامه داد: سرنوشت کشور عزیزمان در آینده به دست شما جوانان عزیز رقم خواهد خورد و بهتر است این فرصت را مغتنم شمرده و برای پرورش فکری و روحی خود تلاش کنید.

قربانی مهر مدیریت آموزش و پرورش منطقه ضمن قدردانی از زحمات شهرداری منطقه در اجرای این مراسم گفت: شهرداران مدارس نمایندگان شایسته‌ای هستند که از ظرفیت و توانمندی‌های خود برای هرچه بهتر اداره کردن فضاهای آموزشی استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: توانمندی های مدیران ولایت مدار، متخصص و مسئولیت پذیر، امروز نشان از تمرین این مهارت ها در پذیرش مسئولیت آنها در دوران نوجوانی و تحصیل بوده است.

براساس این گزارش در این مراسم مرام نامه بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه قرائت شد و سپس احکام ۲۰ نفر شهردار مدرسه و معاونین آنها از سوی شهردار منطقه به آنها اهدا شد.

این برنامه با پخش موسیقی زنده، قرعه کشی و... همراه بود.

انتهای پیام /
 

۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 48302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =