۳۶ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در منطقه ۲۲ در حال بهره‌برداری است

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ از توجه ویژه مدیریت شهری منطقه در ساخت و افزایش مسیرهای ویژه دوچرخه و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه با هدف توسعه حمل و نقل پاک خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، سیدفرهاد خدابخشی گفت: فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهری، آلودگی صوتی و آلاینده های زیست محیطی دارد. در روزگار امروزی نیازهای جامعه شهری اشکال متنوعی به خود گرفته و رشد جمعیت شهرنشین با افزایش گستره و نوع خدمات همراه بوده از این رو ضرورت ارائه خدمات و تناسب آن با استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی فضای شهر اجتناب ناپذیر است.

وی توسعه صحیح خطوط دوچرخه‌سواری را یکی از مهمترین و موثرترین مطالبات مردمی در جهت کمک به کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: به منظور توسعه حمل و نقل پاک و ترویج و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه در سفرهای کوتاه درون شهری و محلی ۱۱ ایستگاه دوچرخه برپا و تعداد ۱۷ مسیر دوچرخه سواری به طول ۳۶ کیلومتر نیز در سطح منطقه در حال بهره برداری است.

خدابخشی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان، آموزش مفاهیم ترافیک با عناوین عبور و مرور ایمن خودرو به شهروندان در رده های سنی مختلف و بازآموزی قوانین راهنمایی رانندگی، آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری، نصب استیکرهای آموزشی در ایستگاههای اتوبوس سطح منطقه، توجه به حمل و نقل پاک و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه و ساخت پارکینگ های مخصوص دوچرخه و رسیدگی به آن و ... از جمله اقداماتی است که با هدف ارتقا فرهنگ حمل و نقل و ترافیک در منطقه ۲۲ صورت می گیرد.

انتهای پیام/

۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 48340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =