زنگ هوای پاک در مدرسه کودکان استثنایی منطقه ۹ نواخته شد

در راستای جلب مشارکت و آموزش به کودکان، زنگ هوای پاک در مدرسه کودکان استثنایی نظام مافی منطقه ۹، با حضور"سوده نجفی" عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، «سید محمدرحیم مرتضوی» شهردار منطقه ۹ و «حلیا سادات حسینی» مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش پرورش منطقه ۹ نواخته شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار؛ در راستای جلب مشارکت و آموزش به کودکان، زنگ هوای پاک در مدرسه کودکان استثنایی نظام مافی منطقه ۹، با حضور"سوده نجفی" عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، «سید محمدرحیم مرتضوی» شهردار منطقه ۹ و «حلیا سادات حسینی» مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش پرورش منطقه ۹ نواخته شد.

«حلیا سادات حسینی» در جمع کودکان این مدرسه با اشاره به قانون هوای پاک گفت: در این قانون به نقش شهروندان و جایگاه  ویژه ی آموزش و آگاه سازی جامعه تاکید شده است. وی اظهار داشت: ایران به لحاظ کیفیت هوا در بین ۱۳۱ کشور رتبه ۲۱ را دارد و تهران به عنوان پایتخت  رتبه ۱۹ آلودگی هوا را در دنیا داشته و بالغ بر ۸۱ درصد از مطالبات شهروندان موضوع آلودگی هواست.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار با تاکید بر شعار «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» تصریح کرد: این عبارت بیانگر نقش موثر شهروندان است و باید همه در کنار مسئولان در جهت کاهش آلاینده ها گام بردارند پس استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده نکردن از خودروی شخصی،کاشت درختان پهن برگ، معاینه فنی خودرو ها را باید مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 48364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =