رشد ۲۹۱ درصدی شرکت‌کنندگان در طرح «من شهردارم» نسبت به سال قبل

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اعلام اینکه هدف تعیین شده برای جلب مشارکت مردمی در دومین دوره «طرح من شهردارم» یک میلیون نفر بود، اظهار کرد: یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۲۵۶ نفر در نظرسنجی شرکت کرده اند و تعداد ۹ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۵۹۱ پروژه-نفر در سامانه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین تقدیر از دست‌اندرکاران دومین دوره طرح "من شهردارم" امروز -۲بهمن ماه ۱۴۰۲- در محل برج میلاد تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار پایتخت، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

امیر شهرابی در این مراسم با بیان اینکه این طرح فرآیندی مستمر و پایان ناپذیر است، اظهار کرد: امروز فرصتی مغتنم برای خداقوت گفتن به همه کسانی است که با حمیت سازمانی و با دغدغه شهر و شهروندان، به میدان آمدند. به طوری که  دستاوردهای دومین دوره گویای این است که تمام دست‌اندرکاران به فراخور توان و ظرفیت‌ها، شایسته تقدیر و تشکر هستند و فراتر از هر عدد و رقمی، با افتخار اعلام می‌کنم که حماسه‌ای از مسئولیت‌پذیری و غیرت و تعلق سازمانی شکل گرفته است.

شهرابی با اعلام اینکه هدف تعیین شده برای جلب مشارکت مردمی در دومین دوره طرح من شهردارم بالغ بر یک میلیون نفر بود، اظهار کرد: یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۲۵۶ نفر در نظرسنجی شرکت کردند و تعداد ۹ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۵۹۱ پروژه-نفر در سامانه ثبت شد.

وی با بیان اینکه تعداد پیشنهادهای اخذشده مردمی در مرحله اول و پیشنهاد پروژه جدید ۶ هزار و ۵۰۰  مورد بوده است، خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۷۰۰ نفر به عنوان دست اندرکاران اجرایی در دومین دوره طرح "من شهردارم" مشارکت داشتند که شامل ۲ هزار و ۸۰ نفر  سفیر و ۲ هزار و ۶۲۰ نفر همکاران شهرداری تهران و داوطلبین مردمی است. به عبارتی تعداد دست‌اندرکاران نسبت به دوره قبل چهار برابر شد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران به تشریح روند مشارکت شهروندان طی چهار هفته اجرای طرح پرداخت و گفت: در هفته اول ۱۳ درصد، هفته دوم ۳۰ درصد، هفته سوم ۳۰ درصد و هفته چهارم ۲۷ درصد مشارکت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به نتایج طرح از نظر شاخص‌های جمعیت‌شناختی تصریح کرد: ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان زن و  ۵۵ درصد مرد بوده‌اند. از لحاظ سنی نیز ۱۱ درصد زیر ۲۰ سال، ۵۷ درصد بین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۳۲ درصد بالای ۴۰ سال بودند و در مجموع می‌توان گفت که بیشترین شرکت‌کنندگان به گروه سنی جوان اختصاص دارد.

شهرابی اعلام کرد: ۵۴ درصد مشارکت‌کنندگان دارای تحصیلات دانشگاهی و  ۴۶ درصد فاقد تحصیلات دانشگاهی بوده‌اند.

وی همچنین ضمن ارائه گزارش مقایسه‌ای طرح «من شهردارم ۲» و «من شهردارم ۱»، اظهار کرد: تعداد پروژه‌های نظرسنجی شده در اولین دوره دو هزار و ۸۰ پروژه و در دومین دوره سه هزار و ۶۷۵ پروژه بوده که ۷۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

شهرابی ادامه داد: ارزش پروژه های نظرسنجی شده در دوره اول پنج هزار میلیارد تومان و در دوره دوم هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که نشان‌دهنده ۷۶ درصد افزایش است.
 

رشد ۱۰۴ درصدی تعداد پروژه‌های منتخب مردمی

وی با اشاره به رشد ۱۰۴ درصدی تعداد پروژه‌های منتخب مردمی در دومین دوره طرح "من شهردارم" نسبت به دوره اول، یادآور شد: تعداد این پروژه‌ها در سال گذشته هزار و ۴۶۲ فقره و امسال ۲ هزار و ۹۸۷ فقره بوده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران به ارزش ریالی پروژه‌های منتخب مردمی اشاره کرد و افزود: ارزش پروژه‌های دوره اول سه هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان و در دوره دوم هفت هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان است که رشد ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 

رشد ۲۹۱ درصدی شرکت کنندگان نسبت به سال قبل

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد افراد شرکت کننده در نظرسنجی در سال گذشته ۳۴۵ هزار و ۵۴۰ نفر و در سال دوم یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۲۵۶ نفر بوده که ۲۹۱ درصد رشد یافته است.

شهرابی با بیان اینکه در سال اول طرح، پنج میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۳ پروژه-نفر در بخش نظر پروژه ثبت شده است، گفت: این عدد در سال جاری با ۸۷ درصد افزایش به ۹ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: در دومین دوره طرح من شهردارم، ۲۰ منطقه بیش از ۱۰۰ درصد در تحقق تکلیف تعیین شده در نظرسنجی از شهروندان موفق شده اند، تصریح کرد: ۲ منطقه نیز توانسته‌اند رکورد بالای ۲۰۰ درصد رشد را ثبت کنند که شامل منطقه ۶ با ۲۳۷ درصد و منطقه یک با ۲۳۰ درصد است.

شهرابی با اعلام اسامی سایر مناطقی که رکورد بالای ۱۷۰درصد رشد را ثبت کرده‌اند، یادآور شد: منطقه ۱۶ با ۱۹۰ درصد، منطقه  ۱۵ با ۱۸۸ درصد و منطقه ۲۱  با ۱۷۰ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: پروژه‌هایی که بیشترین امتیاز را در دومین دوره من شهردارم به دست آورده اند در چارچوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده تا با پیش بینی اعتبار لازم، ضمانت اجرایی پروژه های انتخابی مردم نیز تأمین شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد پروژه‌های اولین دوره طرح اجرایی شده و به پایان رسیده است، گفت: گزارش اجرای این طرح‌ها در فرصتی دیگر ارائه خواهد شد. امیدواریم به سمت نهادینه شدن این رویکرد در سطح کشور برویم.

انتهای پیام/

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 48452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =