نشست تخصصی «شناسا» در مرکز ملی مطالعات اعتیاد

شهردار منطقه ۱۱ از برگزاری نشست تخصصی «شناسا» با رویکرد تشریک مساعی دانش و ظرفیت‌های اجتماعی با محوریت کمک به معتادین متجاهر به میزبانی شهرداری منطقه ۱۱ در محل سالن همایش‌های مرکز ملی مطالعات اعتیاد خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه از برگزاری نشست تخصصی «شناسا» با هدف مطالعه معضل اعتیاد و کمک به بهبود آن به میزبانی این منطقه خبر داد و گفت: در این نشست ضمن آشنایی با آمار و عملکرد سایر کشورهای دارای آسیب معتادین متجاهر، در مورد مباحثی نظیر سبب‌شناسی بیماری اعتیاد، موانع و چالش‌های بهبود، دلایل لغزش و اوج‌گیری مجدد اعتیاد، همچنین دلایل تجاهر یا استعمال مواد مخدر در ملاء عام و... طرح موضوع و تبادل نظر شد.

روز گذشته، یکشنبه، اول بهمن‌ماه، نشست «شناسا» با حضور برخی مسؤولان شهرداری منطقه ۱۱ و جمعی از مناطق، مدیر کلینیک بهبود مرکز ملی اعتیاد، مدیران و نمایندگان مؤسسات فعال در حوزه بهبود اعتیاد، تنی چند از کنشگران اجتماعی محلات منطقه و... به میزبانی شهرداری منطقه ۱۱ در محل سالن همایش‌های مرکز ملی مطالعات اعتیاد برگزار شد.

حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه دراین‌باره توضیح داد: تشریح تجربه‌های موفق و ظرفیت جذب بیماران اعتیاد و بهبود و ماندگاری ایشان توسط تشکل‌های فعال از جمله انجمن معتادان گمنام، مؤسسه تولدی دیگر و جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰  از اهم مباحث طرح‌شده در این نشست بود و در همین حوزه، الگوی مداخله‌ای سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، شامل ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی شرح داده شد.

گفتنی است روایت تجارب زندگی یک بیمار بهبودیافته اعتیاد با ۱۷ سال پاکی از جذابیت‌های این نشست بود که پس از رهایی از اعتیاد، ضمن کسب مدارج علمی در مقطع دکتری مشاوره توانبخشی و کسب بیش از ۱۱۰ حکم و مدال قهرمانی ورزشی در حال خدمات‌رسانی به همدردان خود است.

انتهای پیام/

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: 48488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =