۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 48594

آمادگی سراسری شهر تهران برای بارش‌های آخر هفته

حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران
آمادگی سراسری شهر تهران برای بارش‌های آخر هفته

 همزمان با آغاز بارش‌ها، نیروهای مناطق در نقاط حساس و از پیش تعیین‌شده نواحی مستقر می‌شوند تا اگر احیانا با شدت گرفتن بارش‌ها مشکل پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ داد، بلافاصله نسبت به رفع مشکل موجود در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند تا اختلالی در تردد شهروندان در هنگام بارش برف و باران ایجاد نشود.

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی درخصوص پیش‌بینی بارش برف و باران در روزهای پایانی هفته جاری، معاونت خدمات شهری به شهرداری‌های مناطق 22گانه شهر تهران ابلاغ کرد تا آمادگی لازم را برای این بارش‌ها داشته باشند و با توجه به تجربیات کسب‌شده و به جا مانده از بارش‌های اخیر شهر تهران، اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و تدابیر لازم را اتخاذ کنند. در همین راستا اقداماتی از قبیل پاکسازی و لایروبی مجدد انهار و سرکشی و بررسی معابری که از قبل دچار مشکلاتی بودند در دستور کار معاونت شهری مناطق قرار گرفت.

 همزمان با آغاز بارش‌ها، نیروهای مناطق در نقاط حساس و از پیش تعیین‌شده نواحی مستقر می‌شوند تا اگر احیانا با شدت گرفتن بارش‌ها مشکل پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ داد، بلافاصله نسبت به رفع مشکل موجود در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند تا اختلالی در تردد شهروندان در هنگام بارش برف و باران ایجاد نشود. همچنین مقرر شده که تا زمان پایان کامل بارندگی‌ها نیروها در آماده‌باش کامل باشند. امیدواریم شاهد بارش‌های خوبی در شهر تهران باشیم و شهر تهران از این نعمت الهی و نزولات آسمانی برخوردار شود و شهروندان بدون مشکل برای تردد در معابر، از بارش‌ها و فضای زیبایی که در شهر ایجاد شده لذت ببرند.

آمادگی و استقرار نیروها و ماشین‌آلات شامل تمام مناطق 22گانه شهر تهران می‌شود و حدود 10هزار نیروی انسانی و حدود 7هزار دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین تمام نقاط حساس شهر را پوشش داده‌اند. از ساعات بامدادی روز سه‌شنبه که بارش باران در شهر تهران آغاز شده است، همکاران ما در معاونت خدمات شهری تمامی مناطق در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان بارش‌ها در محل‌های ماموریت خودشان مستقر خواهند بود. این آمادگی سراسری است، اما در برخی مناطق با توجه به وسعت بیشتر و همچنین احتمال بارش برف و یخبندان در ارتفاعات، این آمادگی بیشتر است.

در همین راستا به‌عنوان مثال درمناطق یک تا 5 که بخشی از آنها در ارتفاعات قرار دارند کوهستانی هستند و احتمال بارش برف در آنها بیشتر است، 700سایت برف‌روبی، 2600 نیروی آماده در نواحی، 2هزار و 150مخزن شن، 816دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین جانمایی شده و مستقر هستند. درصورتی که شاهد بارش برف در شهر تهران باشیم، این آمادگی و هماهنگی وجود دارد که درصورت لزوم نیروهای فضای سبز و پاکبان‌ها برای کمک به بحث برف‌روبی و پاکسازی معابر و فضای سبز و بوستان‌ها وارد عمل شده و به دیگر نیروهای ما در این بخش کمک کنند.

روز گذشته که نخستین روز آغاز بارش‌های پایان هفته بود، خوشبختانه گزارشی مبنی بر آب‌گرفتگی معابر در سطح شهر تهران نداشتیم و اگر مواردی هم بوده به شکل کوچک و جزئی بود که توسط نیروهای مستقر در نواحی برطرف شد. برای نظارت و پایش معابر در روزهای آتی علاوه بر گشت‌زنی نیروهای خدمات شهری، شهرداران و معاونان خدمات شهری مناطق، ارتباط تنگاتنگی با سامانه‌137 داریم و اگر موردی گزارش شود، بلافاصله نیروها برای رفع مشکل به نقطه گزارش شده اعزام می‌شوند.

یکی از دلایل آب‌گرفتگی معابر با وجود پاکسازی و لایروبی‌های انجام شده قبل از آغاز بارش‌ها، ریختن زباله‌های حجیم در انهار است که این موارد هم پس از مشاهده و گزارش بلافاصله رفع می‌شود. شهروندان درصورت مواجهه با موارد آب‌ماندگی و آب‌گرفتگی می‌توانند به سامانه 137گزارش دهند تا پرسنل و نیروهای خدمات شهری برای برطرف کردن مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 48594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =