جلسه مشترک‌ سرپرست سازمان تاکسیرانی و رییس اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور برگزار شد

در جلسه مشترک‌ سرپرست سازمان تاکسیرانی و رییس اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور به نگاه ویژه دولت نسبت به ورود تاکسی‌های برقی تاکید شد و چالش‌های پیش‌رو و وضعیت اقتصاد تاکسیرانان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، جلسه مشترک‌ سرپرست سازمان تاکسیرانی و رییس اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور برگزار شد. در این جلسه به نگاه ویژه دولت نسبت به ورود تاکسی‌های برقی و نقش مهمی که می‌توانند در کاهش آلودگی هوا ایفا کنند، تاکید شد و چالش‌های پیش‌رو و وضعیت اقتصاد تاکسیرانان مورد ارزیابی قرار گرفت.

در بخشی از این جلسه مشترک همکاری‌های لازم برای رفع مشکلاتی نظیر زیر ساخت‌ها از نوع رنگ، رفع مشکل استاندارد، جایگاه شارژ، نحوه استفاده از تاکسی‌های برقی در ناوگان و مسائل مرتبط بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید مصوبات لازم توسط شورای ترافیک اخذ شود.

همچنین طرفین توافق کردند: ورود تاکسیهای برقی باید گزارش توجیهی مخصوص به خود داشته باشد و خدمات پس از فروش و ایستگاه‌های شارژ در دسترس تاکسیرانان باشد و همچنین در مورد زیر ساخت ماده ۱۲ هم ابهامات بزرگی وجود داشت که قرار بر این شد این ابهامات، مرحله به مرحله مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین طرفین توافق داشتند تاکسی‌های برقی با کاهش هزینه‌های نگهداری، سوخت و مدل جدید فعالیت با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی رانندگان تاکسی کمک کند.

در پایان اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور تاکید کرد: از ظرفیت موجود تاکسیرانان باید به بهترین شکل استفاده شود و این اتحادیه آمادگی دارد پلتفرم «تاکسی برخط» را برای این حجم از تاکسی‌های تهران راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 48597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =