یادواره ۲۴۰۰ شهید منطقه ۱۶برگزار شد

شهردار منطقه ۱۶ از برگزاری یادواره ۲۴۰۰ شهید جنوب پایتخت در فرهنگسرای بهمن منطقه خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶، محمد امین سالاری پور گفت: همزمان با آغاز کنگره ملی شهدای پایتخت، یادواره ای از جنس ایثار و گذشت با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولان لشگری ،کشوری، شهری و با همراهی چهره های برجسته مذهبی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

سالاری پور با اشاره به اینکه مردم متدین و ولایتمدار منطقه۱۶ با هدیه ۲۴۰۰ شهید و ۱۱۰۰ شهید دانش آموز ثابت کرده اند در همه عرصه ها پای ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی هستند، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تکریم و تجلیل از مقام والای خانواده ایشان وظیفه و افتخاری بزرگ است.

وی در جمع خانواده معزز شهدا با یاداوری اینکه به خود می‌بالیم که میزبان شما اسوه‌های شکیبایی و بردباری هستیم و این کم ترین قدم برای دلجویی و ادای دین به شماست، ادامه داد: ادای دین به خانواده شهدا و برگزاری برنامه هایی چون یادواره های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و آرمان های شهدا برای نسل امروزی و جوانان از اولویت برنامه های شهرداری منطقه است که انجام می شود.

حجت الاسلام پناهیان طی سخنرانی در این مراسم با بیان اینکه شهدا افرادی نمونه و الگو هستند که با قدم نهادن در مسیر الهی، برای اعتلای اسلام و حفظ انقلاب اسلامی عاشقانه از جان خود گذشتند، برلزوم زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و تکریم خانواده ایشان برای آینده کشور تاکید کرد.

قرائت وصیتنامه شهیدان و نقل خاطرات جمعی از خانواده شهدا از بخش های ویژه این مراسم آیینی بود.

گفتنی است، این مراسم آئینی با بخش های متنوع هنری ، فرهنگی و حماسی و با حضور چهره های برجسته هنری، فرهنگی و مذهبی همچنین تجلیل و اهدای هدیه به مادران ، پدران و خانواده شهیدان این منطقه پایان یافت.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 48605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =