ولایت‌مداری و حجاب؛ وصایای مهم شهدا

استاندار تهران با حضور در تالار وحدت در منطقه ۱۱ از ۲۴ هزار شهید تهرانی یاد کرد و مهم‌ترین وصایای شهدا را ولایت‌مداری و حجاب خواند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، در آستانه برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید تهرانی، علیرضا فخاری، استاندار تهران در تالار وحدت حاضر شد و طی سخنانی ضمن اشاره به اینکه این کاروان (کاروان شهدا) امروز کارش تمام نشده، بیان کرد: ما هر لحظه منتظریم به جمع کثیر شهدا، نفراتی از این نظام مقدس اضافه شوند و جا دارد، یادی کنیم از شهدای دمشق؛ عزیزانی که در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی، امروز به فیض شهادت نائل شدند.

فخاری با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و رشادت‌ها و جانفشانی‌های هم‌رزمانش افزود: تک‌تک‌ شهدا انتخاب‌شده بودند و در جایگاهی قرار گرفتند که باید به این فیض بزرگ نائل می‌شدند. آنها از دل همین خانواده‌ها بیرون آمده بودند و خدایی شده بودند و آنچه آنها می‌دیدند، دیگران نمی‌بینند.

استاندار تهران، توجه به ولایت‌مداری و حجاب برای خواهران و برادران از مهم‌ترین وصایای شهدا برشمرد و گفت: امروز اگر در آستانه کنگره ۲۴ هزار شهید تهرانیم، باید دقت کنیم برای شهیدشدن باید شاهد و شهید بود که این، به درون و پیوند ما با آرمان‌های شهدا بستگی دارد.

برگزاری یادواره شهدا در تالار وحدت برای اولین‌بار

در بخش دیگری از این مراسم، موسوی، شهردار منطقه ۱۱ نیز گفت: درود خدا بر مجاهدین راه حق، مجاهدات فی سبیل الله، بزرگ‌مردان و بزرگ‌زنانی که جان عزیزشان را در طبق اخلاص گذاشتند و به پای اسلام رفتند و مایه عزت و آبرو شدند. درود و سلام می‌فرستیم به روح پرفتوح بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام راحل (ره) که هرچه داریم از عزت و آبرو از اوست؛ بزرگمردی که با آزادی‌خواهی و استکبارستیزی‌اش در گوشه‌گوشه این کره خاکی به گوش می‌رسد و سربازانش در اقصی نقاط دنیا، مایه افتخار اسلام‌اند. آرزوی صحت و سلامت داریم برای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، یگانه‌پرچم‌دار مکتب فاطمی و علوی و شهدایی و بزرگ‌جانباز انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی).

وی با یادآوری این مطلب که درخت این انقلاب و ایران عزیز، ریشه در خون هزاران شهید گرانقدر دارد، ادامه داد: برگزیده‌های خدا از شهید مصطفی چمران گرفته تا مصطفی احمدی‌روشن تا مصطفی صدرزاده و هزاران شهید دیگر، خون عزیزشان به پای این انقلاب مقدس ریخته شده و مسیری را پرافتخار آغاز کرده‌اند و امروز وظیفه ما در نگهداری از این انقلاب و ادامه‌دادن راهشان بسیار سنگین‌تر شده است.

شهردار منطقه ۱۱ با بیان اینکه این نخستین‌بار است که چنین یادواره‌ای برای شهدای گران‌قدر با استفاده از ظرفیت‌های تالار وحدت برگزار می‌شود، ادامه داد: تالار وحدت همواره خاص هنرمندان بوده و کدام هنرمند، هنرمندتر از مادر، پدر و فرزند شهداست. این یادواره به همت عزیزانمان در سپاه ناحیه سلمان و شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شده و به همه حاضران که در مجلس خودشان شرکت کرده‌اند، خوشامد می‌گویم.

شعرخوانی احمد بابایی، شاعر انقلابی، اجرای گروه تئاتر ویژه دفاع مقدس، اجرای گروه سرود و مراسم تجلیل از خانواده شهدا از جمله بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: 48644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =