آتش‌سوزی بیمارستان گاندی زنگ خطر برای ساختمان‌های بحرانی پایتخت بود

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران از حادثه آتش‌‎سوزی بیمارستان گاندی به عنوان زنگ خطری برای ساختمان‌های بحرانی پایتخت یاد کرد.

به گزارش شهر، سوده نجفی با اشاره به حضورش در محل آتش‌سوزی بیمارستان گاندی گفت: عوامل آتش‌نشانی حضور به موقعی در محل حادثه داشتند و ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند؛ خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته آتش سوزی مهار شد و بر اساس برآورد صورت گرفته تلفات جانی نداشت.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: هنوز علت اصلی حادثه بررسی و مشخص نشده اما بر اساس برخی اظهارات، متأسفانه نمای اشتعال‌زای کامپوزیت یکی از دلایل حادثه بوده است. طبقات بالایی قسمت مهمانپذیر بیمارستان دچار آتش‌سوزی شده و آتش از نما به پایین ریخته و باعث گسترش آتش‌سوزی به طبقات پایین شده بود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان آتش نشانی در ۵ مرحله نسبت به ایمنی این بیمارستان اخطارهای لازم را داده بود اما اقدامی در خصوص رفع آن صورت نگرفت. حادثه صورت گرفته زنگ خطری برای ساختمان‌های ناایمن شهر بود که متأسفانه توجهی به آن نشده است.

نجفی افزود: بیمارستان‌ها محل مراجعه شهروندان در زمان حادثه و بحران هستند که باید از ایمنی لازم برخوردار باشند اما بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی تعدادی از بیمارستان‌های شهر تهران ایمنی لازم را ندارند و جزو ساختمان‌های ناایمن هستند که انتظار می‌رود قوه قضاییه نیز در خصوص آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پایان یادآور شد: اگر اقدامات و تلاش‌های مداوم عوامل آتش نشانی نبود این حادثه با توجه به موقعیت بیمارستان و بیمارانی که در آن حضور داشتند می‌توانست فاجعه آفرین باشد اما با تلاش‌های به موقع اورژانس به سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 48685

برچسب‌ها