مدیریت مصرف برق در معابر و شبکه‌های بزرگراهی منطقه ۶

شهرداری منطقه۶ به منظور کاهش هزینه‌های شهر و تحقق شعار مدیریت صحیح مصرف انرژی، اقدام به شناسایی نقاط پرهزینه شهر و انتخاب جایگزین مناسب برای آن می‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ در بازدید میدانی کارشناسان و مدیران شهری، نقاط پرهزینه انرژی در شبکه معابر و بزرگراه‌ها و ... شناسایی و در کمترین زمان ممکن نسبت به جایگزین مناسب، کم هزینه و به صرفه برای شهر اقدام خواهد شد.

حسن اختر دانش، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ با بیان اینکه برای فرهنگ سازی در جامعه در زمینه مدیریت مصرف انرژی، ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، افزود: نباید گذاشت تا ذره ای ناچیز از انرژی مثل برق در محلات و شهرمان هدر برود، چراکه با هر مقدار اتلاف برق و انرژی، به همان میزان خاموشی و تاریکی میهمان خانه ها و دیگر شهروندان شهر خواهد شد که عادلانه و منصفانه نیست. استفاده از روشنایی حق همه شهروندان این شهر است بنابراین با کمی توجه به پیرامون و محیط اطرافمان و اقدامات پیشگیرانه می‌توان کاری کرد که همه شهروندان از این نعمت الهی بهره مند شوند.

اختر دانش به نمونه ای از این فعالیت ها در راستای مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: کارشناسان معاونت خدمات شهری و محیط زیست این شهرداری به ویژه اداره زیباسازی با رصد میدانی شبکه معابر و خیابان ها، نقاط پرهزینه و انرژی بر را شناسایی و در کمترین زمان ممکن نسبت به استقرار جایگزین به صرفه و کم هزینه ترین انرژی اقدام می‌کنند. برای نمونه همه پروژکتورهای قدیمی، فرسوده و مستهلک بزرگراه مدرس و زیر پل رسالت که انرژی و برق زیادی را هدر و هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کرد خارج و نمونه‌های استاندارد، کم هزینه و کارا جایگزین آن شده است.

انتهای پیام /

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 48702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =