جزئیات افتتاح ایستگاه‌های مترو/ بهره برداری از فاز نخست پایانه شرق؛ به زودی

سخنگوی شهرداری تهران از افتتاح ۳ ایستگاه مترو و آغاز عملیات کلنگ‌زنی خط ۱۱ مترو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری با بررسی اینکه موضوع حمل و نقل عمومی تاثیر زیادی در میزان کیفیت زندگی شهروندان دارد، این موضوع را در اولویت قرار داده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲، ایستگاه‌های شهدای کن، کاشانی و بهار شیراز در خط ۶ به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اقتتاح ورودی‌های جدید در خطوط مختلف مترو پایتخت گفت: مقرر است تا ورودی‌های جدیدی در خطوط ۶ و ۷ مترو پایتخت به بهره‌برداری برسد به این صورت که در ایستگاه‌های شهر زیبا و شهران ۲ ورودی جدید و در خط ۷ نیز ۴ ورودی جدید در ایستگاه‌های آهنگ، شهید دادمان، شهدای ۴۰ تن دولاب و هلال احمر افتتاح خواهد شد.

محمدخانی در خصوص افتتاح ورودی دوم ایستگاه شادمان اظهار کرد: حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ به طول تقریبا ۹ کیلومتر با هدف دسترسی بهتر و بیشتر شهروندان در استفاده از مترو آغاز شده است و اقدام دیگری که در این ایستگاه انجام خواهد شد این است که گالری ارتباطی خط ۴ و ۲ در ایستگاه شادمان تکمیل می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: تکمیل ایستگاه‌های مترو همچنان در دستور کار مدیریت ششم شهری قرار داد به این صورت که ورودی ایستگاه سهروردی خط ۳ تکمیل خواهد شد و همچنین تاسیسات آتش‌نشانی ۲ ایستگاه در خط ۳ و تکمیل سیستم زهکش آن در محدوده بزرگراه صیاد شیرازی انجام می‌شود.

وی ضمن اشاره به آغاز عملیات حفاری خط ۱۰ مترو گفت: از اقدامات دیگری که در دستور کار قرار دارد عملیات کلنگ‌زنی خط ۱۱ است که امیدواریم این عملیات تا پایان سال جاری آغاز شود.

محمدخانی در پایان اظهار کرد: فاز نخست پایانه شرق که متولی آن متروی تهران است به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 48754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =