قوه قضاییه وارد پرونده ساختمان‌های ناایمن پایتخت شود

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به آتش سوزی بیمارستان گاندی گفت: این حادثه زنگ خطری برای ساختمان‌های ناایمن به ویژه بیمارستان‌ها بود. از قوه قضاییه انتظار داریم که در این زمینه وارد عمل شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آتش سوزی بیمارستان گاندی در هفته گذشته و حضور خود در محل آتش سوزی، اظهار کرد: استفاده از نمای کامپوزیت به عنوان نمای اشتعال زا به شدت به آتش دامن زده بود. ضرورت دارد در خصوص عدم استفاده از این نما تصمیم جدی گرفته شود.

وی ضمن تقدیر از آتش نشانی، شهرداری منطقه ۶ و سامانه ۱۳۷، یادآور شد: بنابر تذکرات سازمان آتش نشانی، برخی مراکز ناایمن هستند، اما اقدامی برای ایمن سازی صورت نگرفته است. تعداد بالایی از ساختمان ها از ایمنی خوبی برخوردار نیستند که ۱۲۹ ساختمان در این راستا شناسایی و با پیگیری های صورت گرفته تعداد آنها به ۷۵ مورد رسید.

نجفی با بیان اینکه برخی ساختمان ها به دلیل ضرایب ایمنی در لیست ساختمان های ناایمن نبودند، تصریح کرد: با این وجود سازمان آتش نشانی به برخی ساختمان ها اخطار داده بود. برای مثال به بیمارستان گاندی پنج بار اخطار داده شده بود که البته باید گفت شهرداری های مناطق تنها نباید به اخطار اکتفا کنند و باید در مراجع قضایی از مالکان این ساختمان ها طرح دعوی کنند.

وی افزود: پردیس تئاتر شهرزاد و درمانگاه شهرداری منطقه ۶ نیز از جمله این ساختمان ها هستند که سازمان آتش نشانی چندین بار تذکراتی در مورد این ساختمان ها مطرح کرده، اما جابجایی ساختمان صورت نگرفته و بعد از گذشت ماه ها مصوبات مربوط به این بخش عملی نشده است. سوال بنده این است اگر در یکی از این ساختمان ها اتفاقی رخ دهد و حادثه به گونه ای باشد که شهروندان جان خود را از دست دهند چه جوابی جز ابراز شرمندگی و بیان اینکه اخطار لازم را داده ایم، داریم؟

رئیس کمیته سلامت شورا با تأکید بر اینکه جان شهروندان اهمیت دارد و باید پیگیری های لازم صورت بگیرد تا اخطارها جنبه عملیاتی به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: چرا باید اخطارها تلنبار شود و به آن توجهی صورت نگیرد. این اتفاق زنگ خطری برای ساختمان های ناایمن به ویژه بیمارستان ها بود که اگر اصلاحات لازم در آنها انجام نشود، اتفاقات بدی رخ خواهد داد. از قوه قضاییه انتظار داریم که در این زمینه وارد عمل شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: این زنگ خطرها مدام تکرار می شود و از کمیته ایمنی شورا می خواهیم به طور جدی وارد شود و دیگران را نیز به میدان فرا بخواند. کمیته ایمنی باید پرونده قضایی تشکیل دهد و وارد عمل شود.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 48769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =