اجرای برنامه های هفته تهران با مشارکت کافه ها

طی تفاهمی که با اتحادیه کافه دارها در منطقه ۶ انجام شده ، از ۱۳ تا ۱۵ مهر در ۶ کافه منتخب این منطقه که در بناهای قدیمی و واجد ارزش دایر هستند، یک ساعت در روز نمایش فیلم مستند درباره تاریخ تهران و برنامه قصه گویی با محوریت قصه های شهر تهران برپا خواهد شد.

تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ در گفتگو با خبرنگار شهر، در تشریح برنامه های این منطقه برای هفته تهران گفت: اجرای طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر توسط اداره زیباسازی که بر اساس آن آثار و گنجینه کمتر دیده شده موزه های منطقه مانند موزه هنرهای معاصر اجرا می شود. همچنین فضاهای فرهنگی و شهری و نمادهای منطقه ۶ در قالب طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر که سالهای قبل در پهنه تهران توسط سازمان زیباسازی انجام می شد، با محوریت آثار منطقه ۶ اکران می شود.

او افزود: از دیگر برنامه های هفته تهران در منطقه ۶ این است که طی تفاهمی که با اتحادیه کافه دارها در منطقه انجام شده ، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه(۱۳ تا ۱۵ مهر) در ۶ کافه منتخب منطقه که در بناهای قدیمی و واجد ارزش دایر هستند، یک ساعت در روز نمایش فیلم مستند در باره تاریخ تهران و برنامه قصه گویی با محوریت قصه های شهر تهران و با مشارکت اساتیدی مانند علیرضاعالم نژاد و سید احمد محیط طباطبایی برپا خواهد شد. همچنین تولید یک ویدئوی کوتاه از همین رویدادها با محوریت قصه های تهران انجام می شود.

فرهادی ارائه غذای مشترک در این کافه ها را طی این سه روز از دیگر برنامه ها برشمرد و عنوان کرد: با هماهنگی انجام شده سه غذای اصیل تهرانی دم پختک، آش، پلوگوجه در لیست غذاهای این کافه ها گنجانده خواهد شد. علاوه بر این، برنامه دوشنبه پیاده روی برگزار می شود؛ بدین صورت که با مشارکت کافه ها  در پهنه خیابانهای ایرانشهر و طالقانی یک تور تهرانگردی پیاده به تعداد محدود برگزار می شود، روز سه شنبه نیز این رویداد در این ۶ کافه با دوچرخه اتفاق می افتد.

شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه برنامه سه شنبه های بدون خودرو در این هفته به این صورت است که میان کافه ها خواهد بود و طی آن  رونمایی از دو اقدام مهم منطقه با حضور مدیران شهری انجام می شود،  توضیح داد: سند توسعه محلات منطقه ۶ ، روز سه شنبه به مناسبت هفته تهران رونمایی می شود. علاوه بر این مجموعه های تمبر چهاربلوکی منطقه ۶ که متشکل از چهار نما و شاخص فرهنگی منطقه است، نیز رونمایی خواهد شد.

فرهادی در پایان یادآور شد: درکنار این برنامه ها، بروشورهای فرهنگی در کافه های منتخب با محوریت آموزش شهروندی، پسماند، محیط زیست، مدیریت بحران و موضوعات کرونا در کافه ها توزیع خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 4877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =