تردد بالغ بر سه میلیون موتورسیکلت‌ کاربراتوری در تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در پایتخت تردد می‌کنند و برابر آمارهایی که اعلام شده، نزدیک به ۷۰ درصد از این موتورسیکلت‌ها کاربراتوری هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ احسان مؤمنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تردد موتورسیکلت های دودزا در شهر تهران گفت: شهرهای بزرگ کشور درگیر بحث آلودگی هوا هستند؛ در شهر تهران بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت تردد می‌کنند و برابر آمارهایی که اعلام می‌شود نزدیک به ۷۰ درصد از این موتورسیکلت‌ها معادل بیش از سه میلیون دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری هستند.

وی با اعلام اینکه موتورسیکلت‌ها منبع متحرک آلودگی هوای شهر تهران محسوب می‌شوند، تصریح کرد: بر اساس اظهار نظرهای کارشناسی، هر موتورسیکلت بین چهار تا هفت برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اگر موتورسیکلت به بهترین حالت تنظیم شده باشد چهار برابر یک خودرو و اگر از سن فرسودگی گذشته باشد هفت برابر یک خودرو آلایندگی دارد.

سرهنگ مؤمنی با تأکید بر احساس مسئولیت فردی راکبین موتورسیکلت، یادآور شد: باید به راکبین موتورسیکلت که وسیله آنها فرسوده است گفت که برای تعویض موتورسیکلت خود اقدام کنند؛ هرچند که سازمان‌ها باید تسهیلاتی برای این کار فراهم کنند.

وی ادامه داد: جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده و کاربراتوری باید در دستور کار سازمان‌ها قرار بگیرد و به جای آنها از موتورسیکلت‌های برقی استفاده شود؛ هرچند برخی از سازمان‌ها به دنبال این هستند که موتورسیکلت‌های برقی جایگزین شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد پلیس با موتورسیکلت‌های دودزا خبر داد و افزود: وقتی پلیس موتورسیکلتی را به علت نداشتن کلاه ایمنی و یا هر تخلف دیگری متوقف می‌کند، وضعیت دودزا بودن آن را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد؛ به‌طوریکه در کنار نداشتن کلاه ایمنی، جریمه دودزا بودن نیز شامل این موتورسیکلت خواهد شد.

وی افزود: در برخی از موارد موتورسیکلت‌ها را به پارکینگ‌ها منتقل کرده‌ایم و راکبین را ملزم به مراجعه به تعمیرگاه‌ها کرده‌ایم تا پس از تعمیر موتورسیکلت، مدارک خود را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/

۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 48854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =