امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ فی‌مابین سازمان نوسازی و شرکت ساماندهی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران و سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک به امضا رسید.

به گزارش شهر به روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، فعالیت سازمان نوسازی در سنوات گذشته بر نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده تمرکز داشت اما امضای این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای بهره‌گیری از فضاهایی با قابلیت کاربرد صنفی و خدماتی و ساماندهی مشاغل در این بافت‌ها خواهد بود.

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با تاکید بر کارکرد چندگانه شرکت ساماندهی اظهار کرد: تاثیر اصناف و مشاغل بر سکونتگاه‌ها و سبک زندگی شهروندان بسیار قابل توجه است و با توجه به پر رنگ بودن نقش این موضوع در مناطق میانی شهر از جمله منطقه ۱۱ و ۱۲، قطعا همکاری شرکت ساماندهی و سازمان نوسازی در این خصوص اهمیت قابل توجهی دارد.

وی با بیان این که‌ حضور مشاغل و اصناف در سکونتگاه‌ها در پایتخت مشهود است گفت: همکاری بین سازمان نوسازی و شرکت ساماندهی و استفاده از ظرفیتهای مشترک در این دو حوزه تخصصی، می‌تواند باعث هم‌افزایی شده و در آینده تاثیر خود را نمایان خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در ادامه تصریح کرد: مفاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان نوسازی از وظایف ذاتی شرکت ساماندهی است و اجرای آن با نگاه تحولی می‌تواند سرآغاز یک اقدام موثر و باعث خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان باشد.

سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز بیان کرد: تسهیلگری سازمان نوسازی در حوزه اجرا، نیازمند همکاری‌های بین سازمانی است و این ‌تفاهم‌نامه گام موثری در راستای اجرای طرح‌های نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی مشاغل در این بافت‌ها خواهد بود.

وی به تغییر مشهود در رویه‌ها در دوره جدید مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در این دوره به مرحله سختی‌ از بازسازی بافت فرسوده رسیده ایم و موفقیت در این مرحله، نیازمند همکاری بین بخشی در حوزه‌های مسئول در این امر است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه نوسازی در بخش اصناف و کسب‌و کارها نیاز به رسیدگی سریع ‌و پر قدرت دارد افزود: این امر مورد تاکید شهردار تهران بود و  اکنون امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ساماندهی و انجام بررسی‌های کارشناسی در این دو واحد، می‌تواند در بسیاری از مشکلات راهگشا باشد.

هدایت در پایان تصریح کرد: نگاه ما این است ‌که‌ در کنار نوسازی بافت‌های فرسوده، اصناف و مشاغل نیز باید مورد توجه قرار گیرد و انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند به رفع چالش‌های پیرامون آن منجر شود.

انتهای پیام/

۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 48872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =