آمادگی شرکت بهره‌برداری مترو تهران برای اتصال به سامانه هشدار زلزله

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به ضرورت سامانه هشدار سریع زلزله در فضاهای زیرسحطی به خصوص مترو گفت: با همکاری و مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این پروژه به مراحل پایانی نزدیک شده است.

به گزارش شهر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی افزود: در حال حاضر زیر ساخت های شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه آماده دریافت سیگنال از سامانه هشدار زلزله است.

وی هوشمندسازی را با هدف بالا بردن ایمنی مترو در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ضروری و بااهمیت دانست و از انجام فعالیت‌های وسیع در خطوط ۶ و ۷ مترو در این زمینه خبر داد و گفت: دسترسی‌های اولیه به سامانه هشدار زلزله در مرکز فرمان مترو ایجاد شده است و منتظر هستیم تا این سامانه پس از نصب نرم‌افزار توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، فعال شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: با توجه به مخاطره زلزله در تهران و ضرورت افزایش آمادگی، پیش‌بینی و به‌کارگیری سامانه هشدار سریع زلزله در فضاهای زیرسطحی، به‌ویژه در مترو می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 48915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =