کاشت نهال به نیابت از شهدا در منطقه ۱۳ آغاز شد

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال در بوستان جنگلی سرخه حصار از آغاز کاشت نهال به نیابت از شهدا در قالب ویژه برنامه‌های مختلف تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار این منطقه، کاشت درخت به نیت هر شهید را الگوی مناسبی در راستای توسعه  فضای سبز دانست و افزود: در آستانه سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب و در راستای کنگره ملی " آئین کاشت ۲۴۰۰۰ اصله نهال به نیابت از ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت"، توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۳ نسبت به کاشت ۱۵۰۰ اصله درخت به یاد شهدا در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انجام شده است.  

وی افزود: با برگزاری این آیین که با حضور خانواده معظم شهدا، مدیران شهری و شهروندان برگزار شد، کاشت نهال به نیابت از شهدا در منطقه ۱۳ آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت : در این مراسم، ۱۵۰۰ نهال به نیت شهدای منطقه ۱۳ و پایتخت، متناسب با اقلیم محل کاشت از انواع نهال غیر مثمر مانند سرو، بلوط، ارغوان و ...با مشارکت شهروندان و خانواده معظم شهدا کاشته شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۳، اجرای برنامه های فرهنگی و  تکریم خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و ...از دیگر بخش‌های این آیین ویژه بود.

وی با اشاره به اهمیت درختکاری از منظر دین اسلام اظهار داشت: کاشت درخت و نگهداری از آن و تلاش برای حفظ و توسعه محیط زیست یک فعالیت دینی و انقلابی است و همه شهروندان در این مسائل مهم وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

انتهای پیام/

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 48934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =