هوای پاک در دو نقطه تهران/ مناطق ۱۹ آلوده‌ترین و ۴ پاک‌ترین هوا را داشته‌اند

براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حال حاضر میانگین کل ایستگاه‌های سنجش آلایندگی روی عدد ۸۲ و وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز -چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - در شرایط قابل قبول قرار دارد. به طوری که وضعیت آلاینده شاخص ( PM۲.۵) هم‌اکنون عدد ۸۲ را نشان می‌دهد. این در حالی است که ۲۶ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و ۴ ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارند. همچنین در دو ایستگاه (سوهانک.منطقه یک و دانشگاه علم و صنعت. منطقه ۴) وضعیت پاک (سبز) ثبت شده است. 

گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۹۷ و وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بر اساس گزارش سایت کنترل کیفیت هوای تهران ایستگاه شهرداری منطقه ۱۹ با ثبت عدد شاخص ۱۳۳ و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، آلوده ترین نقطه و ایستگاه دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴ با شاخص ۳۹ و قرار گرفتن در وضعیت پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند. 

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۹ روز هوای پاک، ۲۰۵ روز قابل قبول و ۹۰ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۱۲ روز ناسالم برای همه را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۲ روز هوای پاک و ۱۵۵ روز هوای قابل قبول، ۱۲۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۲ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 48969

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =